رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برخواه: تجهیزات فرسوده باعث آسیب‌دیدگی قهرمانان نخبه می‌شود/ امیدواریم وزنه‌برداری از المپیک حذف نشود

0:01 - 12 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۰۴۷۷
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: تجهیزات فرسوده و از رده خارج باعث آسیب‌دیدگی قهرمانان نخبه می‌شود.

محمدحسین برخواه در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: بعد از وقفه‌ای چند ماهه که در شروع تمرینات و اردوهای تیم ملی ایجاد شده بود خداراشکر با همت مسئولان فدراسیون و گرفتن تست اردوی تیم ملی تشکیل شد.

وی ادامه داد: از روز شنبه ملی‌پوشان وارد اردو شدند و در هنگام ورود به اردو ابتدا تست سلامت دادند هر چند که قبل از آن یک بار هم در شهرهای خودشان اقدام به دادن تست کرونا کرده بودند. شنبه هم تست PCR از تمامی نفرات گرفته شد. حتی از سایر نفرات که در اردوی تیم ملی هستند مانند مربیان و سرپرست هم تست گرفته شد که خوشبختانه جواب تمامی تست‌ها به جز حافظ قشقایی منفی بود.

*مشخص نیست جام فجر جزو رقابت‌های گزینشی المپیک خواهد بود یا خیر

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به اینکه در این اردو خورشیدی‌فر جانشین جباری شده است، گفت: با توجه به اینکه در این اردو جباری برایش مشکل ایجاد شده بود از همین‌رو در خدمت خورشیدی‌فر هستیم.

برخواه درباره مسابقات گزینشی المپیک تصریح کرد: برای مسابقات گزینشی باید بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم تا بتوانیم امتیازات لازم را به دست بیاوریم. در حال حاضر فعلاً مشخص نیست آیا جام فجر جزو رقابت‌های گزینشی المپیک خواهد بود یا خیر. تا چند روز پیش مسابقات شرق آسیا در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده بود، اما به دلیل گسترده‌تر شدن ویروس کرونا از ماه بهمن به فروردین سال آینده موکول شد. به همین دلیل نخستین مسابقه گزینشی ما مربوط به مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود که قاعدتاً بین ۱۱ اسفند تا ۱۱ فروردین برگزار خواهد شد. ان‌شاءالله بعد از شرکت در این رقابت‌ها و نتایج خوبی که کسب خواهیم کرد برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ادامه کار انجام خواهیم داد.

* امیدواریم مرادی در مسابقات قهرمانی آسیا کار سهمیه را یکسره کند

وی ادامه داد: طبیعتاً پیش از قهرمانی آسیا اقدامات لازم مربوط به ثبت‌نام در مسابقات گزینشی در ماه فروردین را انجام می‌دهیم تا بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا این امکان را داشته باشیم که اگر چنانچه در مورد سهراب مرادی به حد نصابی که از لحاظ امتیازی لازم است نرسد او را به یک مسابقه دیگر اعزام کنیم، هر چند که امیدوار هستیم در همان مسابقات قهرمانی آسیا کار را یکسره کنیم تا دیگر نیازی به اعزام دوباره نباشد. بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و مسابقات جهانی از دیگر مسابقات مهمی است که باید برای آن بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم تا بتوانیم نتایج درخور شأن وزنه‌برداری بگیریم تا در این شرایط سخت دل مردم را شاد کنیم.

برخواه در مورد فرسوده بودن بحث تجهیزات این رشته اظهار داشت: یکی از مسائلی که در سالیان اخیر با آن دست به گریبان هستیم بحث تجهیزات است و تهیه تجهیزات استاندارد نیاز به حمایت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد که امیدوارم این حمایت صورت بگیرد. به نظرم این تجهیزات فرسوده و از رده خارج می‌تواند باعث آسیب رساندن به قهرمانان نخبه و از دست رفتن سرمایه‌های ملی ما شود.

*امیدواریم وزنه‌برداری از المپیک حذف نشود

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به حضور بیشتر ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف لیگ گفت: تقریباً تمامی نفرات به جز سهراب مرادی با تیم‌های مختلف لیگ قرارداد منعقد کرده‌اند و در لیگ حضور پیدا خواهند کرد. به همین دلیل از آمادگی نسبتاً متعادلی برخوردار هستند. اکنون حدود یک ماه تا رکوردگیری تیم ملی که در هفته اول لیگ است فرصت داریم. ان‌شاءالله امیدوار هستیم تا آن زمان بچه‌ها به رکوردهای خوبی برسند.

برخواه در پایان با اشاره به اینکه امیدوار است وزنه‌برداری از المپیک حذف نشود، گفت: امیدواریم وزنه‌برداری از بازی‌های المپیک حذف نشود زیرا از قدیمی‌ترین رشته‌های حاضر در المپیک بوده است و از دیر باز هم یکی از شعارهای المپیک (قوی‌تر، سریع‌تر و بالاتر) مربوط به رشته ما بوده است. اگر شعار قوی‌ترین برای همیشه از المپیک حذف شود دیگر لقب قوی‌ترین مرد جهان در المپیک را به چه کسی خواهند داد؟ ان‌شاءالله تمام مسئولان دست به دست هم بدهند تا این رشته در المپیک همچنان باقی بماند که ما بتوانیم در هر دوره‌ای که حضور پیدا می‌کنیم بهترین نتایج را برای کاروان ایران به دست بیاوریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *