رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کاری قضات و کارکنان دادگستری باشد

9:07 - 10 آبان 1399
کد خبر: ۶۶۹۹۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در دادگستری استان ایلام ابلاغ، اجرا و به صورت مداوم پیگیری می‌شود، گفت: حفظ حرمت و کرامت انسانی یک الزام است و تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کاری قضات و کارکنان دادگستری باشد.
- آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان چرداول با حضور علی دهقانی، رییس کل دادگستری استان ایلام، احمدی و تمری معاونان قضایی دادگستری، امام جمعه موقت، فرماندار و سایر مسئولان اجرایی، انتظامی و امنیتی این شهرستان برگزار شد.

دهقانی در این مراسم با اشاره به جایگاه داوری و قضاوت در زندگی جمعی انسان ها، به بیان ویژگی‌ها و خصوصیات نظام قضایی اسلام پرداخت و اذعان کرد: نظام قضایی اسلام ویژگی ها، ارکان و چارچوب‌هایی دارد که آن را از سایر نظام‌های قضایی دنیا متمایز می‌کند.

وی افزود: قانون و عدل دو رکن اساسی نظام قضایی اسلام هستند و احکام و قوانین قضایی اسلام، چون برخاسته از منبع وحیانی و برگرفته از شرع مقدس است از احکام و قوانین سایر نظام‌های قضایی دنیا متمایز و برتر است.

رییس کل دادگستری استان ایلام اضافه کرد: سیطره قانون در جامعه صرفا مربوط به قاضی نبوده و التزام به قانون بر عهده همه مردم، مسئولان، کارگزاران و نهاد‌ها و سازمان هاست و نتیجه اجرای قانون استقرار نظم و امنیت در جامعه است.

دهقانی به عدل و قسط به عنوان دومین رکن نظام قضایی اسلام اشاره و بیان کرد: عدل بالاترین درجه حسن اخلاق است و باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی عادل باشند، در دستگاه قضایی رعایت عدل و قسط باید دقیق‌تر و بیش‌تر مد نظر بوده و قاضی باید قائم و قوّام به عدل باشد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *