رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشرفت ٥٨ درصدی فاز ١٤ پارس جنوبی

13:34 - 23 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۹۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: مجری طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس گفت: فاز ١٤ پارس جنوبی تا ٢٣ مردادماه امسال از پیشرفت ٥٨,٩ درصدی برخوردار شد.
به گزارش مرتضی زرین گل با اشاره به پیشرفت ٥٨,٩ درصدی فاز ١٤ تا ٢٣ مردادماه، گفت: هم اکنون ٩٠ درصد تاسیسات سنگین مربوط به این فاز وارد سایت شده است.

وی با بیان این‌که شرکتهای تاسیسات دریایی و ملی حفاری باید حفاری ٤٤ حلقه چاه فاز ١٤ را براساس قرارداد انجام دهند، افزود: شرکت ملی حفاری، حفاری چاهها را آغاز کرده و هم اکنون ١١ حلقه چاه به مخزن رسیده است.

مجری طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی با اشاره به جلسه‌ برگزار شده با شرکت تاسیسات دریایی برای آغاز حفاری ٢٢ حلقه چاه، گفت: قرار شده شرکت تاسیسات دریایی برنامه زمان بندی خود را برای آغاز حفاری ٢٢ حلقه چاه این فاز به ما اعلام کند. 

قرارداد اجرای فاز ١٤ که معادل ٢ فاز متعارف بوده و به فازهای ٣٥ ماهه نیز معروف است در خردادماه ١٣٨٩ امضا شد که تولید اولیه میدان باید ٣٥ ماهه و تولید نهایی آن باید ٤٠ ماهه انجام می‌شد.

با این حال پیشرفت فیزیکی این فاز تا ابتدای دولت یازدهم ٥٠,٦ درصد بود که به دلیل کمبود منابع مالی و اولویت بندی طرحها؛ اجرای این پروژه در اولویت نخست بهره برداری قرار نگرفت، انتظار می رود این پروژه سال آینده در اولویت بهره برداری قرار گیرد. همچنین برای توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی ساخت و نصب چهار جکت ١٨٠٠ تنی پیش بینی شده است که جکتها به روش لیفت نصب شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *