رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگاه‌ها در صورت ترک فعل باید پاسخگو باشند

13:41 - 06 آبان 1399
کد خبر: ۶۶۸۹۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در صورت ترک فعل در راستای پیشگیری از وقوع جرم باید پاسخگو باشند گفت: طابق سیاست‌های کلی قوه قضاییه از هر اقدام قانونی که منجر به اصلاح فرد خاطی، کاهش ورودی پرونده و جمعیت کیفری گردد استقبال می‌کنیم.
- آیین تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی بخش دشتابی با حضور رییس کل دادگستری، مسئولان قضایی استان و مدیران بخش دشتابی برگزار گردید.

 حجت الاسلام والمسلمین قدرتی  در این مراسم گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مشروعیت آن برگرفته از ولایت اهل بیت (ع) است، توفیق الهی محسوب می‌شود که باید به پست‌ها به عنوان امانتی از سوی مردم نگاه کنیم.

مقام ارشد قضایی استان قزوین با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم باید اولویت تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باشد، اذعان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته و دارند، پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و پیگیری اجرای این اقدامات در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و دستگاه و نهاد‌ها در صورت ترک فعل در راستای پیشگیری از وقوع جرم باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی درد مشترک جامعه هستند و باید هرکس به سهم خود برای مقابله با آن‌ها اقدام کند. همه ما از مردم تا مدیران در برابر جامعه مسئول هستیم و باید تمام سعی و تلاش خود را برای آگاه سازی مردم و رفع مشکلات جامعه به کار بندیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین استان بیان کرد: دستگاه قضایی ملجاء و پناهگاه ستمدیدگان است و برخورد ما با کسانی که از طریق قانون شکنی موجب تضییع حقوق عمومی و ایجاد ناامنی می‌شوند، سخت و بازدارنده خواهد بود زیرا امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر این نظام امروز در اوج قله‌های افتخار ایستاده است به خاطر دلاور مردی‌های شهداء است و ما باید از این رو خود را مدیون خون پاک شهیدان بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: مطابق سیاست‌های کلی قوه قضاییه از هر اقدام قانونی که منجر به اصلاح فرد خاطی، کاهش ورودی پرونده و جمعیت کیفری گردد استقبال می‌کنیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: ظلم ستیزی، دفاع از حق مظلوم و بی عدالتی به عنوان یک تکلیف و مسئولیت برعهده قضات نهاده شده است و کار و تلاش قضات در مسیر هدایت انسان‌ها بوده و نمی‌توان آن را با حقوق، ارج و مزد ارزشیابی کرد.

رییس جدید حوزه قضایی بخش دشتابی نیز در ادامه بیان کرد: امنیت و احساس امنیت لازمه هر جامعه بشری است که انشالله با تلاش‌های همکاران اینحوزه قضایی و همراهی و همدلی مدیران و مردم بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

گفتنی است طی این مراسم حجت الاسلام علی عرب محمدی به عنوان رییس حوزه قضایی بخش دشتابی معرفی شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *