هیچگونه سهل انگاری و قصور در حوزه حقوق عامه از هیچکس پذیرفته نیست

13:41 - 30 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۷۲۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: تعدی به حقوق شهروندان به هر شکلی که روی دهد چه عامدانه باشد و چه بر اثر سهل انگاری و یا وجود برخی خلل‌های قانونی، موجبات تضییع حقوق آنان را فراهم می‌سازد.

- هفتمین نشست کمیته حفظ حقوق شهروندی در سال جاری به ریاست حجت الإسلام والمسلمین جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی برگزار شد.

ضرورت ساماندهی وضعیت نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌ها مهمترین موضوع مورد بحث و گفتگو در این نشست بود.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر وتشکر از زحمات کارکنان خدوم، متعهد و پرتلاش این مجموعه در کشور و همچنین استان خراسان شمالی، ولایتمداری و انقلابی بودن را از جمله مهمترین ویژگی‌های این نیرو برشمرد و تصریح کرد: بی تردید نیروی انتظامی مولود انقلاب است چراکه این عزیزان در عمل ثابت کردند انقلابی عمل می‌کنند و با کار شبانه روزی در راه تأمین امنیت، مجاهدت و جان فشانی می‌کنند و همچنین برای حفظ دستاورد‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه احوال و با تمام وجود پای کار هستند.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری با تأکید مضاعف بر ضرورت حفظ کرامت مردم بیان کرد: نباید اجازه دهیم حقوق مشروع و قانونی شهروندان عمدا و سهوا و یا در نتیجه برخی بی احتیاطی‌ها مورد تعرض قرار گیرد و هیچ گونه سهل انگاری و قصور و اهمال کاری در حوزه حقوق عامه از هیچ کس پذیرفته نیست و دستگاه قضایی بدون تعارف با متخلفین برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تعدی به حقوق شهروندان به هر شکلی که روی دهد چه عامدانه باشد و چه بر اثر سهل انگاری و یا وجود برخی خلل‌های قانونی، موجبات تضییع حقوق آنان را فراهم می‌سازد گفت: هر شخص حقیقی یا حقوقی که در این خصوص مرتکب جرم و یا تخلفی شود باید پاسخگو باشد.

رییس کل دادگستری استان، ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های سطح استان را یک ضرورت اساسی برشمرد و عنوان کرد: باید در نگهداری و مراقبت از اموال توقیف شده در پارکینگ‌ها با حساسیت مضاعف عمل کرد و خدای نکرده کار به گونه‌ای نباشد که باعث تضییع حقوق قانونی و مسلم شهروندان شود.

وی در پایان خواستار اصلاح برخی فرایند‌ها و تقویت سازوکار‌های مدیریتی و نظارتی به ویژه در حوزه نگهداری وسائط نقلیه و تعیین تکلیف فوری وضعیت برخی از وسائط نقلیه توقیفی از جمله اموال بلاصاحب و یا مجهول المالک شد.

نشست فوق العاده کمیته پدافند غیرعامل دادگستری کل استان خراسان شمالی

نشست فوق العاده کمیته پدافند غیرعامل به ریاست حجت الإسلام والمسلمین جعفری، رییس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، حفظ سلامت عمومی شهروندان را مهمترین محور کار و دستور جلسه کمیته پدافند غیرعامل برشمرد و تصریح کرد: ما در حال حاضر در شرایط دشواری به سر می‌بریم و متأسفانه با توجه به همه گیری ویروس کرونا در سطح جهانی به نظر می‌رسد بهترین سازوکار پیشگیرانه رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باشد که این امر می‌تواند در کنترل روند شیوع این بیماری بسیار مهم و راهگشاتر از دیگر روش‌ها باشد.

وی با اشاره به بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مانند سیل مخرب در سال‌های گذشته در استان پیشگیری و مدیریت مقابله با بحران و اتخاذ تدابیر لازم قبل و هنگام مواجهه با این قسم حوادث را یک ضرورت مهم برشمرد.

در این جلسه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند تولید وتوزیع ماسک در سطح استان بیان کرد: خوشبخانه در حال حاضر ماسک به میزان کافی با قیمت ۹۰۰ تومان برای مصرف کننده در اختیار داروخانه‌ها و برخی از محل‌های تجمع عمومی قرار دارد.

سیدالموسوی با اشاره به ابلاغ مقررات مربوط به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بین اصناف استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات و بایسته‌های بهداشتی لازم در بین اصناف را الزام آور برشمرد و از اعمال مجازات‌های قانونی در صورت مشاهده هرگونه تخلف خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *