رییس پلیس اینترپل: با انگیزه و جدیتى که مجموعه قضایى دارد دنیا براى مجرمانى که از ایران فرار مى کنند هر روز سخت‌تر و سخت‌تر مى‌شود

22:39 - 23 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۵۴۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس پلیس اینترپل با اشاره به استرداد مفسد فراری اظهار کرد: با انگیزه و جدیتى که مجموعه قضایى دارد دنیا براى مجرمانى که از ایران فرار مى کنند هر روز سخت‌تر و سخت‌تر مى‌شود.

- سردار شیرزاد در خصوص استرداد متهم حیدرآبادى پور به کشور عنوان کرد: مسیر استرداد این گونه است که بعد از اینکه درخواست از قوه قضاییه به پلیس بین الملل ارسال مى شود و صدور اعلان قرمز از پلیس مى خواهند، پلیس بین الملل مدارک را آماده مى کند و براى مرکز پلیس بین الملل ارسال مى کند.

رییس پلیس اینترپل خاطرنشان کرد: صدور اعلان قرمز براى این فرد نشانه اقدام به کلاهبردارى است که این اعلان قرمز به سراسر دنیا ارسال مى شود.

وى گفت: با هماهنگی و پیگیری‌ها این متهم که در اسپانیا حضور داشت دستگیر شد.

سردار شیرزاد اظهار کرد: با هماهنگى که با قوه قضاییه و وزارت امور خارجه داشتیم، مدارک استرداد ارسال شد و مراحل قانونى مربوطه انجام شد.

رییس پلیس اینترپل در ادامه بیان کرد: دیپلماسى انتظامى به این معناست که مجموعه قوایى که در استرداد یک متهم مى توانند کمک کنند، با همدیگر و در کنار یکدیگر با حداکثر توان همکارى داشته باشند.

وى افزود: هدف پلیس بین الملل ناامن کردن شرایط بین المللى براى متهمان و مجرمان است و همه تلاش این مجموعه این است که این شرایط ناامن براى متهمان در سراسر جهان ایجاد شود.

سردار شیرزاد در ادامه و در بخش دیگرى از سخنان خود و در خصوص همکارى قوه قضاییه با پلیس براى استرداد متهمان اقتصادى، گفت: در حال حاضر این همکارى بسیار عالى است و با انگیزه و جدیتى که مجموعه قضایى دارد، درخواست هاى پلیس از مرجع قضایى بلافاصله رقم مى خورد.

رییس پلیس اینترپل در ادامه خاطرنشان کرد: بهترین دلیل براى این ارتباط نزدیک و تنگاتنگ، نتیجه آن همین استرداد است که امروز شاهد هستیم.

وى در پایان گفت: دنیا براى مجرمانى که از ایران فرار مى کنند هر روز سخت‌تر و سخت‌تر مى شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *