حضور ترامپ بدون ماسک در کارزار انتخاباتی/ ادامه تنش در قره باغ/ مسکو توافق با واشنگتن را رد کرد

8:22 - 23 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۵۰۳۹
حضور ترامپ در کارزار انتخاباتی بدون ماسک و تکذیب گزارش‌ها درباره توافق روسیه و آمریکا بر سر پیمان استارت نو از سوی مسکو، از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل طی ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به ۳۸ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۰۹ نفر رسیده و یک میلیون و ۹۰ هزار و ۸۱۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از مبتلایان ویروس کرونا در جهان بهبود یافته اند.

*کارزار انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات این کشور، بامداد امروز چهارشنبه، ۲۳ مهر، در یک کارزار انتخاباتی در ایالت «پنسیلوانیا» شرکت کرد.

وی در این کارزار ماسک خود را درآورده و به سوی جمعیت پرتاب کرد؛ علاوه بر ترامپ بسیاری از شرکت کنندگان در این کارزار انتخاباتی از ماسک استفاده نکرده بودند.

*روسیه توافق با آمریکا بر سر پبمان استارت نو را تکذیب کرد

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه ادعای مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر توافق بر سر پیمان «استارت نو» را تکذیب کرد.

پیش از این مقامات آمریکا از توافق اولیه با مسکو بر سر کاهش تسلیحات هسته‌ای خبر داده بودند.

*بیانیه حزب الله لبنان درباره مذاکره ترسیم مرز‌ها

حزب الله لبنان و جنبش امل بیانیه مشترکی درباره مذاکره ترسیم مرز‌ها با رژیم صهیونیستی صادر کردند؛ حزب الله و جنبش امل در این بیانیه مخالفت خود را با تشکیل هیئت مذاکره اعلام کردند.

*ادامه درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان

درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان با وجود آتش بس همچنان ادامه دارد و نخست وزیر ارمنستان در جدیدترین اظهار نظر خود بر ضرورت امتیازدهی برای پایان این بحران، از موضع گیری ترکیه در این باره انتقاد کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *