کارشناسان نقش مهمی در قضاوت قاضی دارند

12:25 - 22 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۴۷۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان قم در مراسم تحلیف کانون کارشناسان رسمی گفت: مسائل فنی را کارشناسان فنی می‌توانند به قضات انتقال دهند و کارشناسان باید بدانند که نقش مهمی در قضاوت قاضی دارند.
- حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، رییس کل دادگستری استان قم در مراسم تحلیف کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قم که با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی در دادگستری کل استان قم برگزار شد، بیان کرد: امروزه دادرسی دانش محور جزء برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی است و دلیل آن پیچیدگی زندگی‌ها به همراه پیشرفت تکنولوژی است و تمام عرصه‌های زندگی مردم از همدیگر متاثر شده و خواه ناخواه آن‌ها را درگیر مسائل قضایی می‌کند.

رییس کل دادگستری استان قم در راستای نظریه کارشناسی در دانش محور بودن قضاوت اظهار کرد: حضور کارشناسان می‌تواند کمک بزرگی در راستای دانش قضایی و دانش محور بودن قضاوت باشد. امروزه به دلیل پیچیدگی در تعاملات اجتماعی، اختلافاتی که بوجود می‌آید قابل درک برای مجموعه قضایی نیست و به یک نظریه تخصصی مجموعه کارشناسان اهل فن نیاز است و اگر این اتفاق نیفتد یقینا قضاوت از عنوان دانش محوری عقب می‌ماند و ناخواسته قضاوت‌های ناعادلانه اتفاق خواهد افتاد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *