اسرار جنگ علیه سوریه و ناگفته های «حمد بن جاسم»

3:15 - 22 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۴۵۰۳
نخست وزیر سابق قطر در تازه ترین مصاحبه خود به افشاگری درباره دخالت های رژیم های عربی در بحران سوریه پرداخته است.

- نخست وزیر سابق قطر که پیش از نیز ناگفته‌هایی را از جنگ علیه سوریه فاش کرده بود بار دیگر اسرار تازه‌ای از توطئه علیه دولت و ملت سوریه، آشکار کرد.

«حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی»، نخست وزیر پیشین قطر در تازه ترین مصاحبه خود که با شبکه خبری «بی بی سی» درباره حمایت از باصطلاح معارضان سوری و تشویق آنها به جدایی از صفوف ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه گفت «به افسران سوری که از صفوف ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه جدا می‌شدند، ۳۰ هزار دلار و به نظامیان بدون درجه ۱۵ هزار دلار پرداخت کردیم.»

«بن جاسم»، می‌افزاید: «عربستان سعودی به ریاض حجاب، نخست وزیر وقت سوریه نیز که از نظام این کشور جدا شده بود، ۵۰ میلیون دلار پاداش پرداخت کرد.»

نخست وزیر پیشین قطر همچنین به «سعد حریری» نخست وزیر وقت لبنان، اشاره می‌کند و با بیان اینکه وی نیز یک صد میلیون دلار به عنوان پاداش از جدایی نظامیان و مسئولن وقت دولت سوریه دریافت کرد، افزود «حریری نقش بزرگ و مهمی در جنگ سوریه ایفا کرد؛ وی دفتری در شهر غازی عنتاب ترکیه داشت که اداره آن را به عقاب صقر، نماینده وقت پارلمان لبنان، سپرده بود.»

نخست وزیر پیشین قطر در پایان مصاحبه برای تبرئه دیگر رژیم‌هایی که در جنگ علیه سوریه نقش داشتند می‌گوید، همه این کار‌ها با فشار‌های آمریکا علیه سوریه انجام شد.

اعترافات «بن جاسم» و بازگویی اسرار جنگ علیه سوریه ابعاد تازه‌ای از توطئه علیه دولت و و مردم این کشور را آشکار می‌کند که نشان از یک دسیسه بزرگ با عده و عُده کلان است.

با وجود صرف هزینه‌های چند صد میلیون دلاری از سوی رژیم‌های عربی سرسپرده در منطقه، برای سرنگونی دولت سوریه، این کشور اکنون پس از ۹ سال جنگ ویرانگر که می‌توان جنگ جهانی علیه آن نام نهاد، باقی است و توانسته است با مقاومت خود اهداف دشمنان را ناکام بگذارد.

در واقع سوریه با کمک‌های ایران و روسیه مقابل هجمه سنگینی از سوی کشور‌های عربی منطقه، آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی توانستند این طیف وسیع از نیرو و تجهیزات را شکست دهند.

اگرچه هنوز جنگ در سوریه به پایان نرسیده و همچنان گروه‌های تروریستی در این کشور فعال هستند و نیرو‌های آمریکا و ترکیه نیز بخش‌هایی از خاک آن را اشغال کرده‌اند، اما در مجموع سوریه پابرجاست و آنچه که در سر مثلث پلید غربی عبری عربی، پرورش یافته بود محقق نشد.

هدف فروپاشی سوریه و تجزیه این کشور بود و سپس کشور‌های دیگر هدف توطئه‌های مثلث غربی عبری و عربی بودند.

همزمان با آغاز جنگ علیه سوریه، عراق نیز به درد این کشور دچار شد که با حمایت های مستشاری ایران، تروریست‌های تکفیری وهابی همانگونه که در سوریه شکست خوردند، در عراق نیز نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

اعترافات نخست وزیر پیشین قطر در باره اسرار جنگ علیه سوریه، از سوی یک مقام سابق ارشد کشوری بیان شده است که در زمان نخست وزیری او چنین اقداماتی صورت گرفته است.

جنگ علیه سوریه شباهت‌های زیادی به جنگ علیه ایران دارد؛ در دوران ۸ سال دفاع مقدس، همه کشور‌های عربی منطقه با همراهی آمریکا، اروپا و شوروی، بسیج شدند تا انقلاب نوپای اسلامی ایران را سرنگون کنند.

در آن زمان ایران اسلامی به تنهایی توانست مقابل همه دنیا ایستادگی کند، جمهوری اسلامی ایران هیچ حامی نداشت.

سوریه اگر از حمایت‌های ایران و روسیه برخوردار نبود، توان ایستادگی را از دست می‌داد.

اعترافات «حمد بن جاسم»، سند و مدرک است، اسنادی که باید به آن رسیدگی شود و سشازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی این وظیفه را دارند تا به اعترافات او رسیدگی کنند.

هر چند امیدی به اقدام سازمان‌های بین‌المللی نیست، اما اعترافات نخست وزیر پیشین قطر گواهی بر حقانیت مقاومت سوریه و حمایت معنوی ایران و روسیه از این کشور است.

«حمد بن جاسم»، از این پس باید مراقب جان خود باشد، چرا که اسراری هویدا کرده که به مذاق دولت های مرتجع عربی خوش نخواهد آمد.


برچسب ها: سوریه قطر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *