محول شدن مدیریت پایانه مرزی به وزارت راه با هدف روان سازی تبادلات مرزی

23:25 - 20 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۴۲۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی با حضور در شبکه یک سیما درباره محول شدن مدیریت پایانه مرزی به وزارت راه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صحبت کرد.

-محمد اسلامی با حضور در بخش شامگاهی خبر شبکه یک سیما در خصوص محول شدن مدیریت پایانه مرزی به وزارت راه در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: دغدغه اصلی و ضرورت این اقدام این بود که تسهیل گری، ساده سازی و روان سازی در امور تبادلات مرزی اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم صرفا به منظور ایجاد مدیریت واحد و انسجام بخشی به امور پایانه‌های مرزی کشور گرفته شده، افزود: چند سالی است که پایانه‌های مرزی به خاطر قرائت‌های گوناگون، به یک نابسامانی حداکثری دچار است که یک انتظام بخشی به لحاظ اداری و نه ترتیبات را می‌طلبید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی قرار نیست جایگزین گمرک یا دستگاه‌های هماهنگ با گمرک شود و هر ارگان وظیفه خود را طبق ضوابط و رویه‌های قانونی و بر اساس موافقتنامه‌هایی که با کشور‌های هدف داریم انجام می‌دهد.

اسلامی با بیان اینکه محول شدن مدیریت پایانه‌های مرزی به وزارت راه به منظور ایجاد مدیریت واحد و در راستای انسجام بخشی به امور پایانه‌ها و مدیریت آنهاست گفت: میلیارد‌ها تومان هزینه کردیم تا پایانه‌های گوناگون مرزی در کشور ایجاد شود و امروز مدیریت این کار به اصل خود واگذار شده و مدیریت این پایانه‌ها همچون پایانه‌های هوایی و دریایی بر عهده وزارت را و شهرسازی است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که اوضاع به سامان خواهد شد ضمن اینکه تجار و بازرگانان هم از این تصمیم اعلام خرسندی کردند چراکه دوباره کاری‌ها و یک سری فعالیت‌های غیر ضرور حذف خواهد شد.

وزیر راه با تاکید بر اینکه قرار نیست وزارت راه در امور تخصصی گمرک یا دستگاه‌های دیگر آنجا دخالت کند بیان کرد: افراد منطبق با این وظیفه ماموریتی را با رویکرد ایجاد هماهنگی و تسهیل منصوب خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ما برای این کار مصوبه شورای عالی اداری هم داشتیم، اما رویه‌های گوناگون در سال‌های گذشته باعث شده بود که این مصوبه دنبال نشود، اظهار داشت: به سرعت کار خود را شروع می‌کنیم و افرادی را منصوب می‌کنیم که دارای شایستگی رفتاری، اخلاقی و دانشی باشند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این گفتگو در خصوص نرخ نامه جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم گفت: طبق قانون قیمت گذاری وظیفه دولت نیست و براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی افزود: در این شرایط و با یک اقدام هیجانی که آن هم متاثر از تصمیم ستاد ملی کرونا است، انجمن شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند چنین تصمیمی بگیرند و تصمیم آن‌ها باید در سازمان هواپیمایی کشور بررسی و جمع بندی شود و پس از آنکه ما جمع بندی آن‌ها را مشاهده کردیم، با جمیع جهات تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نرخ نامه جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی که قرار بود از اول آبان ماه اجرا شود، متوقف شده تا فرآیند خود را طی کند، اظهار داشت: اگر بخواهیم به صورت هیجانی با این حبابی که در قیمت ارز اتفاق افتاده، نظامات قیمت گذاری را تنظیم کنیم، همه چیز را متاثر می‌کند لذا الان زمان تغییر و تصمیمات اینگونه نیست و باید بحث‌ها در این رابطه بیان شود تا اتفاقات درست بیافتد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *