کاوه: عملکرد کشتی‌گیران در لیگ نشان داد کجای کار هستند/ باید منتظر تصمیم اتحادیه جهانی بمانیم

0:01 - 19 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۴۷۴
مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: عملکرد کشتی‌گیران در مسابقات لیگ نشان داد چه کیفیت فنی دارند و کجای کار هستند.

محسن کاوه در گفت‌وگو با میزان، درباره ارزیابی‌اش از سطح رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد اظهار داشت: تا به اینجا که دور رفت مسابقات برگزار شده است نفراتی که کشتی گرفتند نشان دادند عدم انجام تمرینات کشتی چه تأثیری در کیفیت فنی آنها داشته است و در مجموع به آنها نشان داد که کجای کار هستند.

وی ادامه داد: نکته بارز این مسابقات این بود که نشان داد تنها نمی‌توان به تمرینات بدنسازی بسنده کرد و نیازمند تمرینات کشتی بیشتری هستیم. از طرف دیگر جوانانی بودند که خوش درخشیدند و خودی نشان دادند.

*ایران می‌تواند الگوی مناسبی برای اتحادیه جهانی باشد

مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد درباره برنامه‌های این تیم تصریح کرد: باید منتظر تصمیم اتحادیه جهانی کشتی بمانیم و تا تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات جهانی روشن نشود نمی‌توانیم تصميمی بگیریم.

کاوه با اشاره به اهميت برگزاری مسابقات لیگ عنوان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا تنها آمریکا چند مسابقه آنهم به صورت تک کشتی برگزار کرد و برگزاری چنین رویدادی در چنین سطح و کیفیتی بی‌سابقه بوده است که می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورها و حتی اتحادیه جهانی باشد؛ هر چند نباید این بیماری را هم دست کم بگیریم.

* شرایط عادی نیست، در بحران قرار داریم

وی درخصوص اینکه در صورت برگزاری مسابقات جهانی تصمیم‌گیری درباره نفرات اعزامی بر چه اساسی خواهد بود خاطر نشان کرد: باید قبول کنیم با توجه به شرایط موجود نمی‌توانیم مسابقات انتخابی را برگزار کنیم و باید روش مناسبی را با همفکری اعضای کادرفنی درنظر بگیریم تا بهترین‌ها انتخاب شوند. می‌توان مسابقات جام تختی، قهرمانی آسیا و حتی همین مسابقات لیگ را ملاک عمل قرار دهیم. شرایط برای ما عادی نیست و در بحران قرار داریم. هم، زمان کمی داریم و تمرینات کمی انجام داده‌ایم و هم در بحث انتخاب تیم مشکل داریم. از طرفی باید یک دوره تمرینی مناسب داشته باشیم.

کاوه در پاسخ به این سوال که چقدر به برگزاری مسابقات جهانی خوشبین است، گفت: در روزهایی که گذشت اتحادیه جهانی با توجه به تغییر چندباره تاریخ تصمیم‌گیری در اینخصوص، نشان داد نسبت به برگزاری مسابقات چندان خوشبین نیست چرا که نیازمند یک فرایند و سخت و خاص است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *