رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چند مدرسه در کشور کمتر از 5 دانش‌آموز دارد؟

19:31 - 20 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۳۲۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 4800 مدرسه در کشور با کمتر از پنج دانش آموز و در حدود 110 مدرسه با یک دانش آموز فعالیت می کنند.
به گزارش گروه اجتماعی ، علی اصغر فانی اظهار کرد: برای سال‌تحصیلی جدید برنامه هایی را از هشت ماه گذشته تدوین کرده ایم تا بازگشایی مدارس به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت جهت گیری های خوبی در بخش نماز، قرآن و مساله امامت و ولایت در مدارس دارد، ادامه داد: با یکسری اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی همچون چاپ کتاب و بروشور، آیات کاربردی قرآن کریم را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم و آن ها نیز بیش تر از سال های قبل به حفظ این کتاب مقدس روی آورده اند.

وزیر آموزش و پرورش تعداد مدارس موجود در کشور را 105 هزار مدرسه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 110 مدرسه تک دانش آموزی در کشور وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق عدالت آموزشی در شهرها و روستاها، مانع فعالیت آن ها نشده است.

فانی اظهار کرد: در حدود 4800 مدرسه نیز با کمتر از پنج دانش آموز فعالیت می کنند.

وی ریشه کن کردن بیسوادی در کشور را مهم ترین اولویت در حوزه آموزش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در 2 سال گذشته، دولت گام های مثبت و ارزشمندی را در راستای افزایش سوادآموزی هموطنان برداشته است.

وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد: به رغم محدودیت اعتبارات، در بیش از 50 هزار مدرسه از 105 هزار مدرسه موجود در کشور، نماز جماعت برگزار می شود.

انتهای  پیام/



عباس
|
-
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
یادش بخیر سال اول و دوم تدریسم چهاردانش اموزداشتم در روستاهای شوشتر دوتا دختر دوتا پسر نه برق داشتن نه آب فقط صفا وصمیمیتشون سبب میشد احساس دلتنگی نکنم چون خودم هم سنی نداشتم حالا هم به یاد گذشته و مرور خاطرات شیرین پس از بازنشستگی درکشور عمان زندگی میکنم وافتخارمیکنم تمام مدت خدمتم حتی یکساعت هم در شهر تدریس نکردم بااینکه خونه و زندگیم در شهر بود ولی تماما در مناطق محروم دست بوس هموطنان عشایری و روستایی بودم و بهترین خاطرات زندگیم مربوط به مدرسه و روستا و بچه های خوب و مهربون و غیور بختیاری و عشایر و قبایل باصفا ومهمانواز مرزداران عرب اروندکناربوده و هست وخواهدبود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *