آنچه در سه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده گذشت

15:00 - 17 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۲۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده صبح روز دوشنبه ۲۷ مرداد به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. دومین جلسه رسیدگی به پرونده مزبور صبح روز سه‌شنبه ۱۵ مهر برگزار شد.

- جلسات رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال برگزاری است.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده صبح روز دوشنبه ۲۷ مرداد برگزار شد. در این جلسه قهرمانی نماینده دادستان به قرائت بخش اول کیفرخواست ۲۴۰ صفحه‌ای متهمان و دلایل انتساب جرم پرداخت. پس از قرائت بخش اول کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، قاضی مسعودی مقام با اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعدی دادگاه متعاقباً اعلام خواهد شد.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده صبح روز سه‌شنبه ۱۵ مهر برگزار شد. در ابتدای جلسه قاضی از نماینده دادستان خواست به قرائت ادامه کیفرخواست بپردازد و نماینده دادستان در ابتدا گفت: اقدامات مجرمانه شبکه مرتبط با فساد در بانک سرمایه مشتمل بر اتهامات انتسابی ۳۴ نفر از متهمان است که با محوریت محمد امامی و امیر فرزان راد از طریق نفوذ در مدیران بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده در بانک سرمایه نقشه‌های مجرمانه خود را در بستر بانک سرمایه و شرکت‌های وابسته به دو نهاد مزبور پیاده‌سازی کردند.

جلسات دادگاه محمد امامی

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده صبح روز شنبه ۱۹ مهر برگزار شد. در ابتدای این جلسه، قاضی مسعودی مقام توضیحاتی را درخصوص ادعای وکیل متهم امامی مبنی بر تفاوت کیفرخواست قرائت شده در دادگاه با کیفرخواست ارائه شده به متهمان، بیان داشت و تاکید کرد که سرسوزنی تفاوت و اختلاف میان کیفرخواست قرائت شده و کیفرخواست ارائه شده وجود ندارد؛ موضوعی که از سوی وکلای شکات پرونده نیز تایید شد.

در ادامه جلسه دادگاه نیز وکیل متهم امامی بالغ بر یک ساعت و نیم به بیان توضیحات کلی پرداخت و علی رغم تذکرات قاضی، از پرداختن به مفاد کیفرخواست اجتناب کرد.

در ادامه نیز وکلای شکات پرونده از جمله وکیل بانک سرمایه و وکیل شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان، به بیان مفاد شکایت خود از محمد امامی پرداختند.

سپس، قهرمانی نماینده دادستان، توضیحاتی را در خصوص مفاد کیفرخواست به محضر دادگاه ارائه کرد؛ از جمله به دلایل شکایت بانک سرمایه از وکیل متهم امامی، ماجرای فراری دادن متهمان بی‌بضاعت توسط تیم فساد، اخذ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط شرکت سون قشم محمد امامی و فرآیند آزادسازی تسهیلات مسدودی توسط شبکه امامی مصارف تسهیلات دریافت شده توسط امامی پرداخت.

جلسات دادگاه محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *