تسریع در امور مراجعین همراه با افزایش دقت، مهمترین اصل در ارائه خدمات قضایی است

15:32 - 16 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۰۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد گفت: کنترل ورودی و کاهش موجودی پرونده‌ها با هدف تسریع در انجام امور مراجعین و افزایش دقت در ارائه خدمات قضایی مهمترین اصل در دستگاه قضا است.

- غلامعلی دهشیری، رییس کل دادگستری استان یزد در بازدیدی از پیش اعلام نشده با حضور در دادگاه مروست از نزدیک در جریان رسیدگی قضائی به پرونده‌های مطروحه قرار گرفت و ضمن بررسی تعدادی از پرونده‌ها، دستورات و ارشادات لازم را در خصوص حل مسائل و مشکلات صادر کرد.

این مقام قضایی اظهار داشت: بازدید‌های سرزده، علاوه بر ایجاد انگیزه برای کارکنان، موجب دیده شدن زحمات و تلاش بی بدیل آن‌ها می‌شود.

وی به اهمیت کار و تلاش در دستگاه قضا اشاره کرد و تصریح کرد: رسالت بزرگی که امروز بر دوش ماست و بسیار اثر گذار بوده همان تحقق و گسترش عدل، حل و فصل خصومت و اختلاف و تأمین امنیت است.

این مقام مسئول وجود پرونده‌های مُسن را موجب عدم ارتقاء امتیاز عملکردی دانست و به لزوم برنامه ریزی و توجه بیشتر در همین زمینه اشاره و تصریح کرد: کارکنان اداری و قضایی شهر مروست اهتمام بیشتری داشته و نسبت به مختومه کردن پرونده‌ها تلاش جدی کنند.

دهشیری با اشاره به کاهش ورودی و افزایش مختومه پرونده‌ها در حوزه قضایی مروست گفت: مقایسه عملکرد این حوزه قضائی در پرونده‌های وارده و مختومه با میانگین استان نشان می‌دهد کارکنان این حوزه باید تلاش خود را بیشتر کنند.

این مقام قضایی در ادامه با برخی از مراجعین این حوزه‌های قضایی دیدار و گفتگو کرد و پس از استماع مطالبات مردم، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

وی با بیان برخی تذکرات در خصوص رفع ایرادات موجود و ارائه رهنمود‌های لازم در راستای ارتقا کیفی و کمی خدمات قضائی، توفیقات روز افزون همراه با موفقیت در خدمت به مردم را برای قضات و کارکنان دادگاه مروست از درگاه الهی مسألت کرد.

شایان ذکر است در این بازدید معاون منابع انسانی و معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی نیز حضور داشته و مباحث مرتبط با حوزه معاونت خود را بررسی کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *