پر رنگ شدن محیط زیست و اقتصاد مقاومتی در کتب درسی/ ضرورت آموزش معلمان بدین منظور

17:26 - 20 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۲۹۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی با تاکید بر تلاش برای اجرایی شدن مفاد سند تحول آموزش و‌ پرورش محیط زیست و اقتصاد مقاومتی را دو موضوع مهم و جدید مطرح شده در محتوای کتب درسی اعلام کرد و گفت: لذا برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان ضروری است.

پر رنگ شدن محیط زیست و اقتصاد مقاومتی در کتب درسی/ ضرورت آموزش معلمان بدین منظوربه گزارش حجت الاسلام‌ والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیا‌ن با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت کتب جدید التأ‌لیف برای معلمان گفت: با توجه به اینکه در دو مقطع پنجم و نهم کتاب‌ها به طور کامل تغییر یافته است، لازم است برای معلمان دوره های آموزشی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه روند آموزشی در سال جدید نسبت به سال‌های قبل تفاوت‌هایی دارد، افزود: در این راستا علاوه بر کتب درسی برنامه های آموزشی در قالب بسته‌هایی به نام «بر فراز آسمان» ارائه می‌شود و علاوه برآن بسته‌های آموزشی دیگری هم در زمان توزیع کتاب‌های درسی برای دانش آموزان عرضه می‌گردد.

وی بسته‌های آموزشی را شامل نرم افزارهای درسی و آموزشی، مجلات، فیلم‌های آموزشی و چند رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: سعی شده است که رویکرد‌ها در جهت همسو سازی با برنامه‌های علمی و سند تحول آموزش و‌ پرورش اجرایی شود که از موضوعات مطرح شده در این راستا بحث محیط زیست، اقتصاد مقاومتی وغیره است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی بیان کرد: اجرای سند تحول و نقشه راه نیاز به اجتهاد مستمر دارد و باید مبتنی بر نیازهای زمان خود تولید امکانات و خلق موقعیت کنیم.

وی با بیان این که همزمان با تدوین سند بنیادین راهکارها را به صورت مهندسی معکوس شروع کرده ایم، گفت: امسال موفق شدیم با رعایت الزامات پایه پنجم و نهم را تولید محتوا کنیم و در کنار آن بسته های آموزشی قرار دهیم.

وی در پایان یادآور شد: یکی از سیاست های تحولی ما تولید رسانه آموزشی در کنار کتاب است و در کنار برنامه رسمی کلاسها یک برنامه غیر رسمی همراه کتاب درسی داریم.

گفتنی است نرم افزار بر فراز آسمان به صورت یک رسانه آموزشی برای دانش آموزان تولید شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *