بحران کرونا در اراضی اشغالی؛ اعتراضات علیه نتانیاهو و افزایش نرخ بیکاری

11:53 - 16 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۶۴۲
روند صعودی شیوع ویروس کرونا، افزایش بحران اقتصادی و بیکاری، موجی از اعتراضات گسترده علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

- روند صعودی ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

ساکنان اراضی اشغالی، نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی را عامل شیوع گسترده کرونا و شکست در مهار آن می‌دانند و با برپایی تظاهرات خواستار استعفای نتانیاهو هستند.

از سوی دیگر شیوع کرونا اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی را نیز افزایش داده به گونه‌ای که به تازگی ۲ نفر از وزرای کابینه در اعتراض به رویکرد کرونایی نتانیاهو، از سمت خود استعفا دادند.

پایگاه «جروزالم پست» گزارش داد که از عصر روز دوشنبه تا صبح روز دوشنبه، ۵ هزار و ۱۸۸ نفر در اراضی اشغالی اعلام بیکاری کرده اند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر شمار افرادی که بر اثر شیوع کرونا در اراضی اشغالی بیکار شده اند به ۹۴۷ هزار و ۲۱۶ نفر رسیده است؛ ۶۰۴ هزار و ۷۷ مورد از افرادی که اعلام بیکاری کرده اند هیچگونه دستمزدی دریافت نکرده اند.

اخیرا کابینه رژیم صهیونیستی برای مهار ویروس کرونا قرنطینه سراسری ۳ هفته‌ای را به تصویب رساند و از هفته گذشته آن را اجرایی کرد؛ تا روز قبل از آغاز قرنطینه سراسری، ۲۱۹ هزار و ۱۶ نفر در اراضی اشغالی اعلام بیکاری کرده بودند که ۷۲ درصد از این افراد ۲ بار و یا بیشتر اعلام بیکاری کرده اند.

بحران کرونا در اراضی اشغالی موجب به راه افتادن تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی شده و پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو نیز آتش این اعتراضات را شعله ورتر کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *