۳۹ درصد تصادفات فوتی در شب رخ می‌دهد

9:20 - 15 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۴۸۲
به گفته رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت، ۳۹ درصد تصادفات فوتی در شب رخ می‌دهد و استفاده از نوربالا هیچ کمکی به بهتر شدن دید راننده نمی‌کند.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با میزان گفت: ۳۹ درصد  از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در ساعات شب به وقوع می‌پیوندند.

وی افزود: یکی از علت‌های اصلی افزایش سوانح رانندگی در شب‌ها  تاریکی هوا و محدود بودن دید راننده است که در این حالت حوزه دید راننده منحصر به محدوده‌ای می‌شود که توسط چراغ‌های وسیله نقلیه روشن است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت ادامه داد: رانندگی در شب علاوه بر تردد کم خودرو‌ها دشواری و مشکلات خاص خود را دارد. در شب برابر چشم تمامی اشیایی که وجود دارند به رنگ سیاه و خاکستری بوده و فاصله و سرعت نیز هنگام شب به خوبی تشخیص داده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در هنگام رانندگی در شب استفاده از نور بالا سبب می‌شود که قدرت دید رانندگانی که از رو برو می‌آیند به شدت کاهش یابد و در نتیجه قادر به تشخیص مطلوب وضعیت مقابل خود نباشد، بنابراین راننده‌ای که نور بالا حرکت میکند نه تنها به هدف خود که روشن کردن هر چه بیشتر سطح راه است، دست پیدا نخواهد کرد بلکه باعث تغییر مسیر و انحراف رانندگان دیگر که از روبرو در حال حرکت هستند گشته و سبب ساز حادثه می‌شود.

سرهنگ مومنی به رانندگان توصیه کرد: در هنگام رانندگی به خصوص در ساعات شب شیشه‌های خودرو را کاملا تمیز کنند. همچنین از سالم بودن چراغ‌های وسیله نقلیه اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: با سرعتی حدودا ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر کمتر از سرعت در روز حرکت کنید. همچنین کاملا به جلو و رانندگی توجه داشته باشید و از اقداماتی که باعث حواس پرتی میگردد نظیر استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و ... خودداری کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: به علائم راهنمایی و رانندگی از جمله خط کشی ها، تابلو‌ها و چراغ‌های راهنمایی توجه کامل داشته باشند.

در پایان سرهنگ مومنی اظهار امیدواری نمود که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌های ایمنی کارشناسان شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران باشیم.


برچسب ها: تصادف راهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *