حضور فعال نیروی انتظامی از مرز تا مرکز/ کارکنان پلیس نگهبان و ناظم اجتماعی هستند

9:31 - 14 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۱۶۴
معاون اجرایی معاونت اجتماعی ناجا گفت: نیروی انتظامی امروز به عنوان یک سازمان اجتماعی از مرز تا مرکز حضور فعال داشته و از بابت خدماتی که به جامعه ارائه می‌کند از سوی مقام معظم رهبری کارکنان این نیرو مجاهدان فی سبیل الله نام گرفته اند.

- سرهنگ علیرضا حمیدی فر ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام اربعین حسینی (ع)، فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و بر خدمتگزاری پلیس به عنوان اجتماعی‌ترین سازمان در ساختار جمهوری اسلامی ایران به امت شهید پرور ایران اسلامی تاکید و اظهار کرد: با عنایت به همزمانی ایام حزن و اندوه آل الله و هفته نیروی انتظامی بنا به تدبیر هیئت رئیسه ناجا، زمان برگزاری هفته نیروی انتظامی امسال از ۱۳ مهر به ۲۷ مهر مصادف با اول ربیع الاول تغییر یافته است.

وی عنوان کرد: پلیس همواره به طور شبانه روزی و در تمامی سال در خدمت مردم بوده و به این خدمتگزاری افتخار کرده و می‌بالد چراکه راهبرد اساسی پلیس که یک سازمان مردم مدار است، کلام فصیح و بلیغ حضرت امیرعلیه السلام است که فرموده اند: "فالجنود به اذن الله حصون الرعیه و زین الولاه".

معاون اجرایی معاونت اجتماعی ناجا تصریح کرد: بر این اساس آحاد کارکنان پلیس نگهبان و البته ناظم اجتماعی محسوب شده، به گونه‌ای که نیروی انتظامی در تاریخ پر افتخار خود پس از انقلاب اسلامی در راه نظم و امنیت و آرامش مردم عزیز هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده و همواره و مستمر این ایثارگری ادامه دارد.

نیروی انتظامی؛ سازمانی اثرگذار، مردم محور و دانش بنیان است

سرهنگ حمیدی فر عنوان کرد: معاونت اجتماعی ناجا پل ارتباطی جامعه و پلیس بوده و بر این مبنا از یک طرف وظیفه اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد سازمان عظیم نیروی انتظامی از مرز تا مرکز به وسعت ایران اسلامی به جامعه هدف در کل کشور را به عهده دارد و از طرفی مسائل و پدیده‌های اجتماعی را پایش، مطالعه و به فرماندهان و واحد‌های مختلف و مرتبط پلیس اعلام می‌کند تا عملیات و اقدامات بر مبنای شناخت دقیق و عمیق مسائل اجتماعی صورت پذیرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی امروزه به لطف الهی و تدبیر فرماندهان و مسئولان بحمدالله سازمانی پویا، فعال، دانش بنیان، اثرگذار، مردم محور و مورد عنایت و توجه مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) بوده تا جایی که کارکنان ناجا از سوی معظم له مجاهدان فی سبیل الله نامیده شده اند و این عنوان سند افتخار بزرگی برای تک تک کارکنان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

کسب توفیقات پلیس در حل و فصل مسائل اجتماعی و رضایتمندی مردم

معاون اجرایی معاونت اجتماعی ناجا ادامه داد: پلیس علاوه بر اهمیت دادن به نظم و امنیت به سلامت اجتماعی نیز اهمیت می‌دهد، چراکه این دو مثل دانه‌های زنجیر به یکدگیر مرتبط بوده و امروزه با وجود ویروس منحوس کرونا این ارتباط و پیوستگی ملموس‌تر است و کلام معصوم (علیه السلام) که می‌فرماید: " النعمتان مجهولتان الصحه و الامان" بیشتر در دل و ذهن انسان مستقر می‌شود.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات ناجا که به سلامت اجتماعی کمک می‌کند وجود مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در نیروی انتظامی است که با ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در زمینه‌های خانواده، تربیتی، تحصیلی، ازدواج، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حل اختلاف با بهره مندی از کارشناسان مجرب و متخصص و متعهد در خدمت جامعه است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه پلیس با استفاده از علوم روانشناسی و تربیتی و اجتماعی در قامت یک مصلح اجتماعی حاضر شده و توفیقات خوبی را در حل و فصل مسائل اجتماعی تحصیل نموده که رضایتمندی مراجعان را در پی داشته است.

سرهنگ حمیدی فر در پایان هفته نیروی انتظامی را پیشاپیش تبریک گفت و برای جامعه بشری به ویژه امت اسلامی و بالاخص مردم شهید پرور ایران اسلامی روز و روزگاری امن و سالم آرزو کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *