کشف بیش از ۳۳ تن مواد مخدر در سیستان در چهارماهه نخست امسال/ کاهش 20 درصدی سوانح رانندگی استان در این مدت

10:49 - 20 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۲۰۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر که در چهارماهه نخست امسال در حوزه نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان بیش از ۳۳ تن مواد مخدر کشف شده است، گفت: همچنین آمار کشته شدگان در سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی استان در این مدت در قیاس با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.
کشف بیش از ۳۳ تن مواد مخدر در سیستان در چهارماهه نخست امسال/ کاهش 20 درصدی سوانح رانندگی استان در این مدتبه گزارش گروه اجتماعی میزان، سردار حسین رحیمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با ارائه گزارشی چهار ماه اول امسال از فعالیت های ناجا در سیستان بلوچستان، گفت: تامین امنیت سرکایه گذاران را بر عهده داریم و به وظیفه خود در اینباره عمل می کنیم.

وی با تاکید بر موقعیت راهبری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: لیاقت و شایستگی سیستان و بلوچستان بیشتر از حدی است که در آن قرار دارد، بنابراین می توان با فضای اطلاع رسانی مناسب به رشد اقتصاد و جامعه این استان کمک کرد.

وی با تاکید بر این که خبرنگاران در جلب مشارکت مردم در ادامه امور کشور نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: جامعه ایران از فضای بازی برای بیان اندیشه ها برخورداراست. باید با هدایت افکار عمومی به بهترین شکل گفتمان انقلاب اسلامی را پیش برد.

سردار رحیمی اظهار کرد: با رصد جریان های رسانه ای در سطح سیستان و بلوچستان می توان به این مساله پی برد که که در استان بهترین عرصه های خبرنگاری وجود دارد، اما متاسفانه پتانسیل های مثبت مردم و خطه جنوب شرقی ایران به خوبی برای مردم ایران زمین و بین الملل معرفی نشده است که باید در این راستا چاره اندیشی کرد.

وی گفت: رسانه ها وظیفه خطیری نسبت به معرفی جاذبه ها و فرصت های موجود برعهده دارند و نیروی انتظامی نیز این آمادگی را دارد که در تعامل با رسانه های روز به روز برای تلطیف فضای استان همقدم باشد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت آزادانه رسانه ها در ایران اشاره کرد و گفت: فضای تضارب آرا و برخورد اندیشمندانه و آزادانه دیدگاه و رشد کیفی خبرنگاری و اطلاع رسانی به خوبی در جمهوری اسلامی ایران مشاهده می شود این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته که ادعای تمدن و ازادی دارند، شاهد سانسورهای سنگین هستیم.

سردار رحیمی افزود: باید این نقش هر چه بیشتر در سطح جامعه برجسته تر شود و رسانه های به عنوان هادیان افکار عمومی در راه پیش برد اهداف در کنار ناجا باشد چرا که اجرای هر طرح و برنامه ای نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۹۰ درصدی جرایم خرد و کلان در چهارماهه نخست امسال خبر داد و گفت: بررسی عملکرد چهارماهه در مقایسه با سال گذشته به خوبی نشان دهنده رشد ۶۰ درصدی در کشفیات جرایم است.

وی گفت: در این مدت در حوزه نیروی انتظامی بیش از ۳۳ تن مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با آمار ۱۵ تنی مدت مشابه سال گذشته یک حرکت روبه جلو برای مقابله با آسیب های اجتماعی به حساب می آید.

مقام عالی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: آمار کشته شدگان در سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی استان در این مدت در قیاس با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته که یکی از دلایل آن رساندن سرعت متوسط جاده ای از ۹۰ کیلومتر به ۸۴ کیلومتر است.

وی افزود: وقوع جرم در سیستان و بلوچستان در چهار ماهه نخست پارسال ۱۹ درصد بود که این رقم امسال با ۱۶ درصد کاهش به سه درصد رسیده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به فرهنگ دینی غنی حاکم بر سیستان و بلوچستان، مردم این استان کمترین مشکل اخلاقی - بدحجابی و بی حجابی- را در سطح کشور دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *