افزایش ضریب فراگیری ابلاغ الکترونیک، کاهش اطاله دادرسی را در پی دارد

9:41 - 13 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۸۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد گفت: افزایش ضریب استفاده از ابلاغ الکترونیک، موجب کاهش تجدید اوقات رسیدگی، افزایش سرعت گردش پرونده در دستگاه قضایی شده و این امر، تاثیر بسزایی در کاهش زمان رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی دارد.

- غلامعلی دهشیری، رییس کل دادگستری استان یزد در حاشیه بازدید سرزده از حوزه قضایی اردکان بیان داشت: مدیریت مطلوب در دستگاه قضا، باید به کنترل ورودی پرونده‌ها با هدف تسریع در انجام امور مراجعین و افزایش دقت و کیفیت در ارائه خدمات قضایی منتهی شود.

این مقام قضایی با بیان اینکه این بازدید‌های سرزده در راستای برنامه‌های عملیاتی و با هدف نظارت بر عملکرد و بررسی حوزه‌های قضایی و کیفیت خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار دارد افزود: بر طبق منویات و تأکیدات رییس دستگاه قضا محور اصلی در این مجموعه خدمت رسانی مطلوب و ارتقاء سطح آن توام با تکریم ارباب رجوع است.

وی بر افزایش میانیگن ابلاغ الکترونیک در حوزه قضایی اردکان تاکید کرد و اظهار داشت: ابلاغ الکترونیک علاوه بر کاهش زمان دادرسی و ورودی پرونده‌ها و همچنین صرفه جویی در وقت و انرژی مردم، باعث کمتر شدن مراجعه حضوری و انتشار ویروس کرونا نیز می‌شود.

این مقام مسئول بر افزایش ثبت نام ثنا توسط دفاتر خدمات قضایی تاکید و تصریح کرد: با اعمال سیاست‌های نوین فن آوری اطلاعات در امور قضایی به ویژه افزایش ثبت سامانه ثنا موجب خدمات مطلوب به مردم و و کاهش مراجعات به دستگاه قضایی و رعایت بیشتر حریم خصوصی شده است.

دهشیری در خصوص افزایش مختومه‌ها و کاهش موجودی پرونده‌ها در دادگستری اردکان عنوان کرد: از ابتدای امسال در جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی و محوری دستگاه قضا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و انجام اقدامات جهادی کارکنان اداری و قضایی این دادگستری، افزایش مختومه شدن پرونده‌ها و همچنین کاهش موجودی پرونده‌ها رقم خورده است که نشان از عزم جدی و حرکت جهادی در این حوزه قضایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازمه حفظ حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی در گرو دور بودن دستگاه قضا به عنوان متولی این امر، از هرگونه خطا و لغزش است که در این زمینه نقش مدیران در نظارت بر کارکنان قضایی و اداری بسیار حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است در این بازدید معاون منابع انسانی و معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی نیز رییس کل دادگستری استان را همراهی کرده و مباحث مرتبط با حوزه معاونت خود را ارزیابی کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *