رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

علی‌نژاد: فیفا و AFC ایراداتی از اساسنامه گرفته بودند که حل شد

14:04 - 12 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۶۱۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: فیفا و AFC به حضور وزیر ورزش و معاون وزیر ایراد گرفته بودند که موضوع حل شد.

- مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در نشست مسئولان ورزش با نوبخت در جمع خبرنگاران درباره عدم تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهاراتی داشت که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید:

*فیفا و AFC ایراداتی از اساسنامه گرفته بودند که این ایرادات شامل چند موضوع بود.

*یکی حضور وزیر ورزش و معاون وزیرکه این دو نفر حق رأی نداشته باشند که آن را پذیرفتیم موضوع حل شد.

*منتظر پاسخ فیفا و‌ای اف سی هستیم. آخرین بار هم حدود یک ماه و نیم قبل با فیفا تبادل نظر داشتیم.

*با وجود گذشت یکماه و نیم از آن کنفرانس تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. منتظر هستیم هر چه سریع‌تر به ما پاسخ بدهند، زیرا این تعلل منطقی نیست.

*سعادتمند از سوی اعضای هیئت مدیره از مدیرعاملی کنار گذاشته شد و آنان بیانیه‌ای هم در این خصوص منتشر کردند. بلافاصله سرپرست این باشگاه منصوب شد. فکر می‌کنم امروز (شنبه) هیئت مدیره استقلال جلسه‌ای داشته و سرپرست استقلال هم اولویت‌ها را اعلام کرده و هیئت مدیره باشگاه هم اقدام‌هایی را برای این اولویت‌ها انجام خواهد داد.

*قطعا انتخاب وی در ابتدای امر خوب بود و مسیر خوبی هم طی می‌شد اما در ادامه موضوعاتی دیگری پیش آمد که در بیانیه هیئت مدیره باشگاه به آن اشاره شده است. طبیعتا در هر همکاری امکان دارد کار خیلی خوب شروع شود اما در ادامه افراد نتوانندبا هم ادامه بدهند این موضوع عجیب نیست و در همه دنیا هم اتفاق می‌افتد.

*اگر هیئت مدیره مدیرعاملی را انتخاب می‌کند دلیلی ندارد تا روز قیامت کنار هم کار کنند. به هر حال سعادتمند مسیری که مورد انتظار و توقع هیأت مدیره بود نرفت. باید از زحمات وی تشکر کرد.

*چه کسی چنین قراری گذاشته است؟ ماجرا به این شکل نیست و اینگونه حرف زدن خوب نیست.

*موضع ما درباره ویلموتس این است که به فدراسیون کمک کنیم تا رأی ابتدایی در دادگاه عالی ورزش شکسته شود. از معاونت ریاست جمهوری و مرکز معاون حقوق بین‌الملل ریاست جمهوری هم درخواست کردیم به ما در بحث‌های حقوقی این پرونده کمک کنند تا در دادگاه عالی ورزش فدراسیون فوتبال بتواند این رأی را بشکند.

*در تمام فدراسیون‌ها که با سرپرست اداره می‌شوند ثبت‌نام‌ها را شروع کردیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *