افزایش تقاضا حباب سکه را افزایش داد

9:00 - 11 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۰۹۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به عبور قیمت سکه از ۱۴ میلیون تومان اظهار کرد: افزایش تقاضا برای خرید سکه و کمبود عرضه باعث حباب یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی سکه شده است.
محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با میزان با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت انس طلا در بازار‌های جهانی بین ۲ تا ۳ دلار افزایش داشته، اما در بازار داخلی شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم که این افزایش به دلیل عامل تقاضا و بالا رفتن نرخ ارز رکورد زنی داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تصریح کرد: به دلیل افزایش تقاضا حباب سکه طرح جدید به ۱ ملیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده است، افزایش تقاضا به معنی افزایش درخواست تبدیل نقدینگی به سکه است.
وی افزود:سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۲۷۰ هزار، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۵ میلون و ۶۷۵ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱ میلیون ۳۲۰ هزار تومان معامله شد.

کشتی آرای عنوان کرد: افزایش تقاضا برای خرید سکه دلیل عمده افزایش حباب در سکه است و سکه‌های موجود در بازار پاسخگو نیاز خریداران نیست.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی قیمت انس در بازار‌های جهانی نوسان چندانی نخواهد داشت اما بازار‌های کشور قابل پیش بینی نیست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *