حداکثر طبقات مجاز قبر در بهشت زهرا تهران ۵ طبقه است

13:32 - 08 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۰۵۴۴
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مشکل در تأمین قبر بهشت‌زهرا (س) وجود ندارد و باید اقدامی انجام گیرد که قبر‌هایی که مدت زیادی از تدفین در آن گذشته برای دفن‌های جدید از آن استفاده کرد و حداکثر تعداد طبقات در قبر‌های۵ طبقه است.

- فارس نوشت: حسن خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل تأمین قبر نیز وجود ندارد، گفت: هنوز برخی از قطعات در بهشت‌زهرا (س) خالی است و شرایط بحرانی نیست. البته ظرفیت بهشت‌زهرا (س) در فاز اولیه آن تکمیل شده، ولی دو فاز دیگر در حال حاضر هنوز جای خالی برای تدفین دارد.

وی گفت:‌پس از تأسیس بهشت‌زهرا (س) قسمت شمالی آن از سمت اتوبان علامه عسگری و قسمت شرق آن از جاده قدیم قم اضافه شد و در حال حاضر اکثر دفن‌ها در همین قسمت شرقی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید اقدامی انجام گیرد که قبر‌هایی که مدت زیادی از تدفین در آن گذشته برای دفن‌های جدید از آن استفاده کرد. به این ترتیب نیاز به قبرستان جدید در پایتخت نخواهیم داشت. البته در حال حاضر برخی هم، چنین درخواست‌هایی دارند و می‌توان قبر جدید را به صورت سه طبقه ساخت.

خلیل‌آبادی گفت: حداکثر تعداد طبقات در قبر‌های بهشت‌زهرا (س) ۵ طبقه است و قیمت قبر‌ها نیز براساس مصوبات شورای شهر و نه خارج از این مصوبه دریافت می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که پول زمین قبر از خانواده متوفیان دریافت نمی‌شود و هزینه اخذ شده بابت کفن و دفن، خودروی حمل متوفی و خدمات و نگهداری بهشت‌زهرا (س) است.

وی گفت: البته سازمان بهشت‌زهرا (س) در حال حاضر مقبره جدید نمی‌فروشد و مقبره‌های کنونی مربوط به قبل است.

وی گفت: بهشت زهرا سازمانی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتاری است که دارای فضای سبز، تأسیسات، سالن‌های مختلف، فروشگاه و اداره است که نگهداری همه این ملزومات و تجهیزات هزینه‌بر است؛ بنابراین وجهی که از خانواده متوفیان دریافت می‌شود، در همین زمینه نیز خرج می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *