کامیون‌های اروپایی در راه ایران

10:21 - 08 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۰۴۴۴
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ورود کامیون‌های سه سال کارکرد اروپایی تا چند هفته آینده به کشور خبر داد.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: عبدالهاشم حسن نیا درباره آخرین وضعیت واردات کامیون‌های سه سال کارکرد اروپایی گفت: هنوز فرایند واردات کامیون‌های اروپایی سه سال کارکرد در حال اجرا است و مراحل پایانی واردات این کامیون‌ها را انجام می‌دهیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: کامیون‌هایی که توسط تولید کنندگان و کارخانجات داخلی در حال ساخت هستند، تنها به دست متقاضیان و رانندگانی می‌رسند که صاحبان آن‌ها خودرو‌های خود را اسقاط کرده‌اند.

حسن نیا توضیح داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تمامی کامیونداران که دارای خودرو‌های فرسوده هستند، این خودرو‌ها را تحویل می‌دهد.

به گفته رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کامیون‌ها در این بخش به صورت کامل نوسازی می‌شوند و این کامیون‌ها به صاحبان واقعی آن‌ها ارائه می‌شود و ما به هیچ عنوان اجازه ورود دلالان را نمی‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم اکنون تمامی رانندگان کامیون، دارای کارت هوشمند و کارت سوخت هستند و همین اقدام باعث بهبود کارکرد آن‌ها و کنترل بیشتر می‌شود.

کامیون‌های نو نباید از گردونه حمل و نقل خارج شوند

حسن نیا تاکید کرد: این کامیون‌های نو که به دست رانندگان می‌رسند، نباید از گردونه حمل و نقل خارج شوند و به هیچ عنوان اجازه خارج شدن از سیستم حمل و نقل کشور را به آن‌ها نمی‌دهیم.

او در ادامه توضیح داد: در صورتی که این کامیون‌ها از دسترس و ارائه خدمات حمل و نقل برون شهری، خارج شوند به هیچ عنوان خدمات و یا یارانه به آن‌ها ارائه نمی‌دهیم.

حسن نیا همچنین از نوسازی اتوبوس ها، توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کارخانجات تولید داخل خبر داد و گفت: اقدامات جدی در این بخش انجام شده و به زودی نوسازی انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره تامین قطعات این خودرو‌ها هم گفت: شرکت‌های تولید کننده، خدمات پس از فروش را در اختیار کامیونداران قرار می‌دهند و با توجه به اینکه برخی از این شرکت‌ها از جمله شرکت ماموت و ایران خودرو دیزل قططعات را تولید می‌کنند، بنابراین نگرانی برای تامین قطعات آن‌ها وجود ندارد.

براساس این گزارش طی هفته‌های گذشته دو قرارداد نوسازی وسائل نقلیه سنگین به تعداد ۶۰۰۰ دستگاه کامیون به امضاء رسید و دولت درصد است تا ظرف سه سال آینده ۲۰ هزار دستگاه کامیون را نوسازی کند. همچنین در قالب طرح نوسازی، دو قرارداد دیگر با خودروسازان داخلی به امضاء رسیده و اولویت اول با مالکان و خودرو‌هایی است که عمر بیشتری دارند و تقریبا ۵۰ تا ۶۰ ساله هستند.

گفتنی است، قرارداد‌های نوسازی مشمول تسهیلات بانکی ۱۸ درصدی هستند که نیمی از آن از سوی سازمان راهداری و به نمایندگی از دولت پرداخت می‌شود و در واقع بهره‌ای که مالکان خودرو‌های فرسوده می‌پردازند، ۹ درصد است که طرح بسیار مناسبی برای دارندگان این وسائل نقلیه محسوب می‌شود. از سوی دیگر مالکان این خودرو‌ها می‌توانند از طریق فروش یا اسقاط خودروی فرسوده خود بخشی از منابعی که برای نوسازی نیاز دارند را به دست بیاورند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *