بازدید رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی از زندان مرکزی بجنورد

14:12 - 06 مهر 1399
کد خبر: ۶۵۹۸۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشست بصیرتی با محوریت تبیین دستاورد‌های ۸ ساله دوران دفاع مقدس با حضور میهمان ویژه این مراسم رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در سالن اجتماعات زندان مرکزی بجنورد برگزار شد.

- در نشست بصیرتی با محوریت تبیین دستاورد‌های ۸ ساله دوران دفاع مقدس که ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، گرجی مدیر کل جدید زندان‌های استان و جمعی از پرسنل و کارکنان اداره کل زندان‌ها و همچنین تعدادی از مددجویان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین جعفری ضمن بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی، مهمترین ویژگی‌ها و دستاورد‌های مادی و معنوی ۸ سال دفاع مقدس را تشریح کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین معارف دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این دوران آن قدر ارزش و اهمیت و به عبارت بهتر تقدس دارد و سرشار از معنویت است که گرامیداشت آن نباید منحصر به زمانی خاص باشد بلکه باید فراتر از ایام و مناسبت‌های مرتبط از جمله هفته دفاع مقدس باشد و در همه احوال یادآوری شود.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با توصیف ویژگی‌های شخصیتی شهدا و رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس، عزم راسخ و اراده محکم و همچنین ثبات قدم و شخصیت و تداوم و پایداری در راه عقیده و عمل به تعهدات و تقیدات دینی و مذهبی و حرکت در مدار و طریق حقیقت و در واقع یکسان سازی و یکسان بودن را از مهمترین ویژگی‌های برجسته رزمندگان اسلام عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دستاورد‌های عظیم دفاع مقدس باید بدرستی به تمامی نسل‌ها تبیین شود و انتقال یابد گفت: باید قدر شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان این مرز و بوم را بدانیم چراکه آرامش و آسایش امروز ما مرهون مجاهدت‌های این عزیزان است.

جعفری افزود: اندیشه دفاع مقدس باید برای جامعه دقیقا بیان شود و همه ما این اندیشه را باید دائما در سر بپرورانیم وتا از لغزش‌ها و انحرافات مصون بمانیم.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه از چند طرح در حال تکمیل در اداره کل زندان‌ها از جمله از پروژه در حال اتمام و آماده بهره برداری کانون اصلاح و تربیت واقع در مجاورت ساختمان اداری اداره کل زندان‌ها و همچنین از کتابخانه زندان و آثار تولید شده در حوزه‌های فرهنگی این مجموعه دیدن کرد.

تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در زندان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *