کاهش ٨ درصدی ورود متهمین به زندان در استان قزوین

14:20 - 29 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۷۲۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از کاهش ٨ درصدی ورود متهمین به زندان در این استان خبر داد و گفت: حتی بعد از پایان وقت اداری باید کارشناس دادگستری و اداره ثبت در کنار قاضی باشند تا از ورود فردی که تامین لازم را ارائه می‌کند به زندان جلوگیری شود.
- محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در گفت‌وگو با میزان در خصوص کاهش تعداد احکام حبس در این استان گفت: این مهم رویکرد اصلی قوه قضاییه در دوره ریاست جدید این قوه است که با تهمیدات اندیشیده‌شده و اجراشده توسط دستگاه قضایی میزان ورودی افراد به زندان‌های قزوین ۸ درصد کاهش پیدا کرده که طبعاً از جمعیت حاضر در زندان‌های استان نیز به همین نسبت کم شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پالایش زندانیان خطرناک از بی‌خطر در دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی در قرار‌های تامین و ضمانت‌هایی که از متهمان باید اخذ شود، دقت نظر دارد.

قاسمی با بیان اینکه طبق دستور رییس قوه قضاییه رسیدگی به مساله صدور قرار تامین برای متهم محدود به وقت اداری نمی‌شود، اضافه کرد: چنانچه قرار وثیقه‌ای صادر شود، حتی بعد از پایان وقت اداری نیز باید کارشناس دادگستری و اداره ثبت در کنار قاضی باشند تا از ورود فردی که تامین لازم را ارائه می‌کند به زندان جلوگیری شود.

وی اعطای مرخصی‌های فوق‌العاده به زندانیان در دوران شیوع کرونا را از دیگر تسهیلات دستگاه قضایی برای این افراد دانست و ادامه داد: بخشی از افرادی که در زندان هستند و ممکن است قسمتی از محکومیت‌هایشان را تحمل کرده باشند، به هرحال با تاثیرات روحی و روانی زندان دست به گریبان هستند که این افراد تحت مشاوره‌های روان‌شناس برای بازپروری روحی قرار می‌گیرند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *