آزادی ١٠٠٠ مددجو از حبس در استان یزد

11:01 - 26 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۶۴۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه با اجرای بخشنامه قوه قضاییه ١٠٠٠ نفر از مددجویان استان یزد آزاد شده‌اند گفت: بر همین اساس ۵٠٠نفر از زندانیان هم به مرخصی رفته‌اند.
- غلامعلی دهشیری در جلسه اجرای دستورالعمل سامان دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، گفت: با استفاده از تأسیسات ارفاقی و اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های واصله از قوه قضاییه، علاوه بر آزادی یک هزار نفر، بیش از ۵۰۰ نفر نیز از مرخصی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در ایران نیز با تصویب قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ عملاً تأسیسات ارفاقی جدیدی همچون؛ تعلیق، تعقیب مراقبتی، نظام نیمه آزادی، تعویق صدور حکم، معافیت از کیفر و ... در جهت حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری مد نظر قرار گرفت.

رییس کل دادگستری استان یزد از برگزاری جشنوراه آراء برتر جایگزین حبس خبر داد و گفت: قطعا برگزاری این جشوراه می‌تواند در ارتقاء کمیت و کیفیت آراء جایگزین حبس و ترویج فرهنگ حبس زدایی در دادگستری استان نقش داشته باشد.

وی هدف از مجازات را اصلاح مجرم و تأمین امنیت جامعه ذکر کرد و بیان داشت: گرچه هنوز برای جرائم خشن، راهی جزء استفاده از مجازات حبس با هدف تأمین امنیت آحاد جامعه وجود ندارد، اما باید اذعان کرد در جرائم خُرد و سبک مجازات‌های جایگزین حبس بالاخص باتحولی که قانون کاهش مجازات حبس ایجاد کرد و شامل جرایم درجه ۲ تا ۴ هم با رعایت شرایطی می‌شود به مراتب تأثیر بیشتری در بازاجتماعی کردن مجرم و اصلاح آنان دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *