یمن در یک دوراهی قرار دارد و در حال دور شدن از صلح است

22:25 - 25 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۶۳۷۸
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با تاکید بر انتخاب صلح توسط طرف‌های درگیر درد این کشور، گفت: یمن در یک دوراهی قرار دارد و در حال دور شدن از صلح است.

- طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مارتین گریفیتس با تاکید بر پایان جنگ میان طرف‌های درگیر در یمن و انتخاب گزینه صلح، اظهار کرد: پیش‌نویس به‌روز شده‌ای که هفته گذشته ارسال کردم، نظرات آن‌ها (طرف‌های درگیر) را منعکس و متعادل می‌کند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ادامه داد: این پیش نویس شامل نقطه نظرات جامعه مدنی، زنان و دیگر صدا‌های صلح می‌شود و از این رو درخواست من ساده است، صلح را انتخاب کنید، به جنگ پایان دهید و با ما به صورت فوری برای اعلام بیانیه مشترک، همکاری کنید.

وی با بیان این موضوع که با وجود وضعیت بد، گزینه‌هایی برای طرفین درگیری همچنان وجود دارد، اظهار کرد: این امر می‌توانند تشدید خشونت و افزایش رنج مردم یا امتیازات لازم برای احیای روند سیاسی و اجازه حل و فصل را انتخاب کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن باا بیان این موضوع که در اوایل همین ماه، اعلام کردم که؛ یمن در یک دوراهی قرار دارد و تا زمانی که تفنگ‌ها ساکت نشود و روند سیاسی از سرگرفته نشود، خاطرنشان کرد: این کشور از صلح دور می‌شود و متأسفانه، به نظر می‌رسد در حال حاضر این چیزی است که در حال رخ دادن است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *