بازگشت مجدد جلیقه زرد‌ها به خیابان‎های فرانسه؛ پلیس ۱۲۸ نفر را بازداشت کرد

16:20 - 22 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۵۲۸۱
جلیقه زرد‌ها برای نخستین بار از ماه مارس به خیابان‎های فرانسه بازگشتند در همین حال پلیس پیش از آغاز اعتراض‌ها بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان را بازداشت کرد.
- بازگشت معترضان «جلیقه زرد» به خیابان‌های فرانسه  برای دولت جدید این کشور تبدیل به چالشی جدی شده است.
 
به گزارش «فرانس ۲۴»، پلیس فرانسه روز شنبه، ۲۲ شهریور، ۱۲۸ معترض جلیقه زرد را پیش از آغاز اعتراضات هفتگی که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا با وقفه همراه شده بود، بازداشت کرد.
 
جلیقه زرد‌ها امروز شنبه، در پایان تعطیلات تابستانی و کاهش محدودیت‌های کرونایی، در پاریس و شماری دیگر از شهر‌های فرانسه به خیابان رفتند.
 
این اعتراض، نخستین اعتراض‌های جلیقه زرد‌ها از ماه مارس تاکنون است که امتحانی بزرگ برای دولت «ژان کاستکس»، نخست وزیر جدید فرانسه، محسوب می‌شود.
پلیس پاریس به دلیل نگرانی از خشونت ناشی از اعتراض‎ها، تمامی تجمعات را به جز در ۲ منطقه ممنوع اعلام و موانعی را در مسیر «شانزه لیزه» مستقر کرده است؛ تمهیدات دیگری نیز در پاریس و سایر شهر‌های فرانسه اندیشیده و اجرایی شده است.
 
پلیس فرانسه اعلام کرد «پیش بینی می‌شود ۴ تا ۵ هزار نفر در پاریس به خیابان بیایند از جمله معترضان موسوم به بلک بلاک.»
 
جلیقه زرد‌ها تا زمان آغاز محدودیت‌های کرونایی ۷۰ شنبه پی درپی اقدام به برگزاری اعتراض کردند.
 
این جنبش که در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) به وجود آمد، جنبشی اعتراضی علیه دولت «امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه، محسوب می‌شود.
 
آخرین اعتراض بزرگ جلیقه زرده در ۱۴ مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸)، در آستانه انتخابات محلی و تنها ۳ روز پیش از اعمال قرنطینه برگزار شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *