تعهد و فعالیت تخصصی مدنظر خبرنگاران باشد

2:35 - 18 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۵۲۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آن‌ کسی که در جایگاه آگاهی بخشی حرکت می‌کند باید هم تعهد کاری داشته باشد هم نگاه حرفه‌ای درست که می‌توان از آن به اجتهاد رسانه‌ای نیز تعبیر کرد.
به گزارش گروه سیاسی میزان، عزت‌الله ضرغامی عصر دیروز در آئین بزرگداشت مقام شهید صارمی و روز خبرنگار در شهرستان بروجرد، اظهار داشت: شهید صارمی یک شخصیتی ماندنی در تاریخ کشور است نام او ماندگار شد و امروز به نام او روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته و مهم خبرنگاران در جامعه، افزود: خبرنگاران در هر نظامی به ویژه اکنون در دوره ارتباطات جایگاه ویژه‌ای دارند کمااینکه در کشور ما خبرنگاران و اصحاب رسانه در بعد ملی، فراملی و در سطح جهانی فوق‌العاده تأثیرگذار هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی خبرنگاری را از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور دانست و عنوان کرد: باید برای این‌گونه مشاغل تسهیلاتی در نظر گرفته شود و به نظر من کار خبرنگاری هم جزو مصداق مشاغل سخت و زیان‌آور است و یک خبرنگار متعهد و خدمتگزار همیشه آماج خطرات فراوانی است که او را دربرمی گیرد؛ کار خبرنگار یک کار آگاهی بخشی است که همه‌کسانی که در عرصه رسانه تلاش می‌کنند به ویژه امروز که رسانه‌ها بسیار گسترده شده است، دربرمی گیرد.

ضرغامی بابیان اینکه در کار خبری شغل‌ها و صنف‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: انسان‌های فداکار و ایثارگری که دیده نمی‌شوند ولی در کار تدوین و انتشار یک خبر حضوری مهم دارند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه خبرنگاران هم خدمت‌رسانی به مردم از طریق اطلاع‌رسانی است و هم آگاهی بخشی به مردم بنابراین در بخش اول کسی که خبری را اطلاع‌رسانی می‌کنند اقدامی بسیار ارزشمند انجام می‌دهد که این خود در بعد اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی به مردم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی با تصریح بر اینکه صداقت سرلوحه کار خبرنگاران است، تصریح کرد: یک خبرنگار باید بیانی جامع داشته باشد که مردم را به‌اشتباه نیندازد.

وی آگاهی بخشی را از دیگر ابزار کار خبرنگاران دانست واظهارداشت: آگاهی بخشی به معنای واقعی کلمه فی‌نفسه و مطلق ارزشمند است و کار ساده‌ای نیست که لازمه آن تعهد کاری است؛ در برخی موارد ممکن است یک خبرنگار تعهد کاری نداشته باشد و در رسانه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور فعالیت کند و با فعالیت منفی خود در راستای سرکوب ارزش‌های انسانی قدم بردارد.

ضرغامی تعهد کاری برای خبرنگاران را ضروری دانست و بیان کرد: آن‌کسی که در جایگاه آگاهی بخشی حرکت می‌کند باید هم تعهد کاری داشته باشد هم نگاه حرفه‌ای درست، که می‌توان از آن به اجتهاد رسانه‌ای نیز تعبیر کرد.

وی  دارا بودن نگاه حرفه‌ای برای خبرنگاران را ضروری دانست و افزود: انتشار اخبار غیرواقعی و از منابع ناآگاه جز ضربه زدن به مصالح کشور چیزی در برنداشته و بنابراین خبرنگاران باید به این مهم توجه داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی با بیان اینکه آنچه در اسلام اصالت دارد حول اسلام و تعالیم مترقی اسلام، وحدت امت اسلام است، تصریح کرد: تصور برخی افراد بر این است که وحدت و اتحاد یک شعار صرفاً ابزاری برای رسیدن به برخی اهداف است.

وی با بیان اشاره به اینکه آنچه از آیات و روایات و بزرگان دین برمی‌آید وحدت در نگاه مکتبی اصالت دارد، عنوان کرد: نقطه منفی در مقابل سیاست مثبت، سیاسی‌کاری‌هایی است که برخی افراد دچار آن می‌شوند که این امر به‌ویژه در دوران انتخابات، و فضای خاص انتخابات نباید به شرایط عادی حاکم شود.

 ضرغامی بیان کرد: شرایط عادی شرایط سازندگی و پشتیبانی از نظام و کارهای جاری کشور است که توجه به این مهم ضروری است و امروز یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که انتخابات با ضایعاتی در کشور همراه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *