رییس جمهور: مدیران مناطق آراد تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کنند

12:07 - 20 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۶۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رییس جمهور با بیان اینکه مدیران مناطق آراد تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کنند، گفت: باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه گذار بگذاریم و موانع تولید را برداریم خصوصا در سالجاری که سال جهش تولید است.

- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز و در آیین بهره برداری از طرح های ملی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه مدیران مناطق آراد تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کنند، اظهارداشت: باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه گذار بگذاریم و موانع تولید را برداریم خصوصا در سالجاری که سال جهش تولید است.

وی با اشاره به اینکه کشور بزرگ و پهناوری داریم که منابع عظیم و بزرگ، آب و هوای متنوع و امکان سرمایه گذاری های مختلف دارد، افزود: مدیران در مناطق آزاد آمادگی دارند سرمایه داخلی و خارجی جذب کنتند و جذب سرمایه داخلی در اولویت است و سرمایه باید جذب و تبدیل به کالا شود. 

رییس جمهور با بیان اینکه امروز با افتتاح هتل در کیش ۱۷ هزار تخت برای گردشگران و مسافران آماده شدريال خاطرنشان کرد: این عدد قابل ملاحظه ای است لذا زمانی که از کرونا عبور کنیم این مناطق می توانند بیشتر از این جذب گردشگر داشته باشند. 

وی با اشاره به شرایط تحریم و دشمنی‌های آمریکا علیه مردم گفت: ما همچنان در برابر قلدر صفتان ایستادگی می کنیم.

رییس جمهور، صادرات ۱۳۴ میلیارد دلاری از مناطق آزاد و ویژه کشور طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید را بیانگر آغاز تحرکی جدید در این مناطق برشمرد و از استانداران و مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواست همه تلاش خود را برای تسهیل سرمایه گذاری در این مناطق بکار بگیرند.

 روحانی با اشاره به بیانات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا برای تقویت تولید در کشور و رفع موانع گفت: باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه گذار بگذاریم و موانع تولید را در سال جهش تولید برداریم. در شراط تحریم، فعال کردن سرمایه‌های اقتصادی کشور بیش از پیش یک ضرورت است.

رییس جمهور با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش بسیار ارزشمندی را در حل مشکلات بانکداری، بیمه و انبارداری ایفا کنند، تصریح کرد: از آغاز دولت تدبیر و امید تاکید بر این بوده است که مناطق آزاد باید از مناطق وارد کننده به مناطق صادرکننده و جذب گردشگر داخلی و خارجی تبدیل شوند.

 روحانی به افتتاح مجتمع گلخانه‌ای ۸۰ هکتاری با روش هیدرویونیک در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان یکی از صد‌ها طرح بزرگی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح شده، یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای در منطقه خاورمیانه است و می‌تواند اشتغال زایی کند و برای صادرات نقش داشته باشد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خاص و ویژه کنونی در عرصه جهانی و جهان اسلام اشاره کرد و افزود: از یک طرف صهیونیست‌ها در منطقه مشغول توطئه هستند و متاسفانه برخی کشور‌های مسلمان و عرب منطقه را که باید نسبت به مساله فلسطین حساسیت داشته باشند، اغفال می‌کنند و اذنابشان هم همزمان مسیر توطئه و اهانت به پیامبر اسلام را در برخی مجلات، بازآفرینی می‌کنند که همه این‌ها بدان معنا است که در یک شرایط حساسی در دنیا هستیم و باید از ایران، منافع اسلام و ارزش هایمان به خوبی دفاع کنیم.

 روحانی در ادامه به موضوع بخشی از گزارش استاندار هرمزگان در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: عده‌ای فکر می‌کردند اگر اجازه بازگشایی‌ها و عزاداری‌ها را بدهیم اوضاع از کنترل ما خارج می‌شود، اما با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، طبق آماری که ارائه شد همه فعالیت به خوبی در حال انجام است و هزمان بیماری نیز روندی کاهشی دارد و البته باید تا پایان مشکل کرونا، اصول حفاظتی و بهداشتی حتی در زمان رسیدن واکسن نیز مراعات شود.

رییس جمهور افزود: الحمدالله امروز در بیست و سومین هفته شاهد افتتاح در مجموع حدود ۱۵ هزار هستیم که این به معنای زنده بودن و تحرک کشور و طی مسیر سرافرازی و رشد و توسعه از یک سو و از سوی دیگر، به معنای شکست آمریکا است.

وی همچنین هتل پنج ستاره پانورامای کیش، سه مجتمع مسکونی، مجتمع خدماتی پارسیس، طرح تولید انواع سیستم تهویه مطبوع، طرح تولید مبلمان منزل و سرویس چوبی، یک مرکز نوآوری، زیرساخت برق و آب و راه دسترسی فرودگاه و همچنین زیرساخت فیبر نوری زمینی و دریایی را در منطقه آزاد کیش افتتاح کرد.

 روحانی همچنین پایانه صادراتی و ترمینال نفتی دیرستان طرح بهسازی معابر روستایی، ۲۰ مدرسه، طرح عملیات راهسازی برون شهری، طرح بتن و قطعات بتنی پیش ساخته، سه سایت ۶۵، ۹۸ و ۱۵۵ هکتاری، طرح‌های عمران شهری و کمپ پارک آفتاب، سه باب هتل و همچنین ترمینال کانتینری شهید رجایی را در منطقه آزاد قشم افتتاح کرد.

انتهای پیام/ 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *