اتقان و استحکام آرای قضایی بر مبنای نظریات کارشناسی شکل می‌گیرد

15:51 - 19 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۵۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه اتقان و استحکام موضوعات آرای قضایی در حد قابل توجهی به نظرات و تشخیص کارشناسی بستگی دارد، گفت: کارشناسان رسمی باید زمینه چشاندن شهد شیرین عدالت قضایی به کام جامعه را فراهم سازند.
یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در آیین تحلیف ۷۷ نفر از کارآموزان کارشناسی در ۲۰ رشته کانون کارشناسان رسمی دادگستری با تاکید بر اینکه اتقان و استحکام موضوعات آرای قضایی در حد قابل توجهی به نظرات و تشخیص کارشناسی بستگی دارد، گفت: این موضوع بیانگر آن است که مشارکت کارشناسان در تعمیم و توسعه عدالت در جامعه، جدی و غیر قابل انکار است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: عدالت یکی از مولفه‌های حیاتی جامعه بشری و گرانسنگ‌ترین سرمایه جامعه است و زوال عدالت، انحطاط و فروپاشی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مسئولیت‌های مرتبط با اقامه قسط و عدل از جمله عدالت قضایی فوق العاده خطیر و حساس است و با توجه به اهمیت این مسئولیت است که قضات، وکلا و کارشناسان دادگستری باید قبل از شروع کار سوگند یاد نمایند که به باید‌ها و نباید‌های اخلاقی این مسئولیت ملتزم بمانند و فی الواقع این سوگند پشتوانه‌ای برای وجدان حرفه‌ای کارگزاران عدالت قضایی است.

موحد از کارشناسان به عنوان مشاوران قضات و کارگزار عدالت یاد کرد و افزود: از آنجایی که تجربه، تخصص و دانش کارشناسان به عنوان مشاور در اختیار قضات قرار می‌گیرد و معمولا مبنایی برای احکام قضایی است، در اجرای عدالت تاثیر فوق العاده‌ای دارد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *