کاهش استقبال از بازار طلا به دلیل حباب قیمت‌ها

14:44 - 19 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۴۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت:به دلیل حباب در این بازار، خرید طلا و سکه با کاهش استقبال مردم مواجه شده و نسبت به استقبال مردم از بازار ارز، هنوز شاهد خرید گسترده مردم در این بازار نیستیم.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: با وجود کاهش قیمت انس جهانی در بازار‌های بین المللی، قیمت طلا در بازار کشور افزایش یافته و این موضوع به دلیل بالا رفتن نرخ ارز باز می‌گردد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: وضعیت بازار طلا و سکه متعادل است و حتی می‌توان گفت به دلیل حباب در این بازار، خرید طلا و سکه با کاهش استقبال مردم مواجه شده و نسبت به استقبال مردم از بازار ارز، هنوز شاهد خرید گسترده مردم در این بازار نیستیم.
وی افزود:خرید فروش طلا و سکه در مقایسه با دهه اول محرم رشد مناسبی داشته و اما در مجموع می‌توان گفت که بازار از تعادل برخودار است.

کشتی‌آرای عنوان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده از اجرت و سود خرید طلا و سکه  از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد و پس از اجرای آن می‌توان بررسی دقیقی از اثرات آن داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: قیمت انس ۱۹۳۱ دلار، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار، سکه طرح جدید یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیم سکه ۵ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان، قیمت یک مثقال طلا ۴ میلیون ۹۴۰ هزار تومان و قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون ۱۴۸ هزار تومان است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *