رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کرونا در آمریکا؛ ضرر ۱۵ تریلیون دلاری اقتصاد به دلیل بسته شدن مدارس

14:57 - 19 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۳۷۲
برآورد‌های انجام شده نشان می‎دهد که بسته شدن مدارس در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا اقتصاد این کشور را با خسارتی ۱۵ تریلیون دلاری مواجه می‌کند.

- سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، هشدار داد که بسته شدن مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا می‌تواند کاهشی ۱.۵ درصدی را برای رشد اقتصاد جهان در مدت زمان باقی مانده قرن حاضر در پی داشته باشد.

این نهاد بین المللی می‌گوید «این پیش بینی برای کاهش تولید ناخالص داخلی که معیاری برای سنجش رشد اقتصادی به شمار می‌رود معادل خسارت ۱۵.۳ تریلون دلاری در آمریکاست.»

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پیش بینی خود می‎گوید فرض بر این است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان آمریکایی مهارت‌های لازم را کسب نکرده و وارد بازار کار می‌شوند.

نتایج برآورد این نهاد بین المللی نشان می‌دهد که بسته شدن مدارس تا چه اندازه می‌تواند به اقتصاد جهانی آسیب برساند.

این نتایج حاکی از آن است که هزینه بسته شدن مدارس می‌تواند هزینه‌ای معادل ۶۹ درصد از تولید ناخالص داخلی را تا پایان قرن حاضر برای یک کشور معمولی در برداشته باشد.

در حال حاضر آمریکا رکورددار بیشترین میزان ابتلا و مرگ بر اثر ویروس کرونا را در میان کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است؛ همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۶ میلیون و ۵۱۴ هزار نفر رسیده و بیش از ۱۹۴ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

همرمان با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا، جنجال میان دولت این کشور و مقام‌های ایالتی بر سر موضوعات مختلف که جدیدترین مورد آن بازگشایی مدارس بوده، بالا گرفته است.

«آندرو کومو»، فرماندار ایالت نیویورک، بار دیگر از «دونالد ترامپ» انتقاد کرده و او را مسئول شیوع ویروس کرونا در آمریکا توصیف کرده است.

«کومو» می‌گوید که «دونالد ترامپ» به دلیل ممنوع نکردن ورود مسافران اروپایی به آمریکا، مسئول شیوع کرونا در آمریکاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *