افتتاح سد قدرونی در شهرستان راور

18:29 - 17 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۸۷۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار کرمان گفت: امسال به دلایلی از جمله اینکه سال پایانی کار دولت است، بسیاری از پروژه‌ها باید تکمیل شده و به بهره برداری برسند و از سوی دیگر امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده و باید به معنای واقعی جهش تولید را محقق سازیم.
- کرمان رضا اردکانیان در سفر به استان کرمان ضمن افتتاح سد قدردونی، پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت جیرفت، پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت کهنوج و چهار پروژه فوق توزیع و خط انتقال نیروی برق با جمع سرمایه‌گذاری ۵۰۷ میلیارد تومان، در ستاد اقتصاد مقاومتی این استان افزود: هر یک از مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها که تا پایان سال این طرح را تصویب نکنند، بار را از دوش آن‌ها برمی داریم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۹ باید طرح سازگاری با کم آبی تمامی استان‌ها تصویب شود تا یک سند روشنی را به دولت بعد تحویل دهیم.

وزیر نیرو با اشاره به این مطلب که مجوز تخصیص آب از دریا به استان‌ها را جز با تصویب کارگروه سازگاری با کم آبی نخواهیم داد، تاکید کرد: اجرای طرح تخصیص آب از دریای عمان به استان کرمان مستلزم آن است که طرح نهایی سازگاری با کم آبی استان نهایی و تصویب شود و استان کرمان یکی از استان‌هایی است که در این عرصه عقب است و بار‌ها به استاندار عرض کرده ام که این کار را سرعت بخشید.

اردکانیان با بیان اینکه طرح سازگاری با کم آبی در ۱۱ استان کشور از جمله استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان و برخی استان‌های دیگر نهایی و تصویب شده است، اظهارداشت: استانی که میلیارد‌ها تومان هزینه می‌کند که ۱۵۰ تا ۱۷۰ مییون مترمکعب آب را شیرین و منتقل کند، نمی‌توان قبول کرد که چند میلیارد مترمکعب آب را برای کشاورزی صرف کند و بگوید نمی‌توانم به آن دست بزنم بلکه باید روشی را پیدا کرد که ضمن تامین امنیت غذایی و اشتغال بخش کشاورزی، در شرایط خشک و نیمه خشک آب کمتری درحوزه کشاورزی مصرف شود.

وی گفت: در خصوص طرح‌های بلند مدت تامین آب نیز فکر‌های خوبی شده و سازکارو‌هایی در دست انجام است و تضمین عملی و اجرایی آن این است که همپای آن دغدغه چگونگی مصرف آب در بخش کشاورزی را داشته باشیم و باید به سمتی حرکت کنیم که دستگاه‌های مسئول در این زمینه هدف مشترک داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گفت: در قضیه آب و برق که مربوط به وزاررت نیرو است سعی می‌کنیم استان کرمان مشکل نداشته باشد و مسائل را به موضوعات فوری و نیاز‌های کوتاه مدت تقسیم و اجرایی می‌کنیم.

استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: امسال به دلایلی از جمله اینکه سال پایانی کار دولت است، بسیاری از پروژه‌ها باید تکمیل شده و به بهره برداری برسند و از سوی دیگر امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده و باید به معنای واقعی جهش تولید را محقق سازیم.

محمدجواد فدائی با اشاره به این مطلب که سفر قبل وزیر نیرو در استان نهم دیماه سال ۹۸ انجام شده است، خاطرنشان کرد: مکانیسم تبصره ۱۸ به نحوی بود که در سال ۹۸ نتوانستیم از این تسهیلات استفاده کنیم و در بخش صنعت از ۹۱۴ میلیارد تومان معرفی شده، ۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده است، در حوزه گردشگری ۲۶۰ میلیارد تومان حدود ۳۰ میلیار تومان پرداخت شده است و در سایر بخش‌ها نیز همین گونه بوده است.

استاندار کرمان بیان کرد: در نصب کنتور حجمی در استان کرمان عقب هستیم و برای کاهش برداشت و تعدیل و هر اقدامی در حوزه آب نیاز به اجرای این طرح است.

به گزارش میزان، ۵۹۲ پروژه در ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان مصوب شده که از این تعداد ۲۴ پروژه در حوزه جهش تولید بوده است.

بسیاری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان از پروژه‌های پیشران هستند و نزدیک به ۳۰ هزار شغل را ایجاد می‌کنند که از این تعداد ۱۴ هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد خواهد شد و تاکنون نیز چهار هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
 

برچسب ها: کرمان وزیر نیرو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *