کتاب «ملازم اول؛ غواص» منتشر شد

3:45 - 17 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۴۱۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب «ملازم اول؛ غواص» نوشته «محسن صیفی کار» که در انتشارات سوره هر منتشر شده است در آستانه سالگرد عملیات کربلای ۴ به چاپ رسید.

- کتاب «ملازم اول؛ غواص» نوشته «محسن صیفی کار» به همت حوزه هنری استان همدان و در آستانه سالگرد عملیات کربلای ۴ به چاپ رسید.

«محسن صیفی‌کار» نویسنده کتب دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب «ملازم اول غواص» به روایت «محسن جام بزرگ» به رشته تحریر در آمده گفت: این کتاب به روایت غواص و نیروی چیره دست واحد اطلاعات عملیات لشکر انصار الحسین (ع) همدان، به نام محسن جام بزرگ به نگارش درآمده که پس از اعزامش از کلاس‌های تدریس در آموزش و پرورش همدان به جبهه‌ها، در عملیات‌هایی همچون والفجر ۲، شناسایی بشگان، والفجر ۵، والفجر ۸، عملیات انصار در جزیره مجنون و در نهایت در عملیات کربلای ۴ حضور فعال و تاثیرگذار داشته است.

کتاب «ملازم اول؛ غواص» منتشر شداین پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به اینکه محسن جام بزرگ در عملیات کربلای ۴، با جراحت بسیار شدیدی به اسارت عراقی‌ها در آمده تصریح کرد: در کتاب «ملازم اول؛ غواص» به نقش ویژه محسن جام بزرگ و رزمندگان گردان جعفر طیار (ع) قبل از عملیات کربلای ۴ در حوزه آموزش غواصی به رزمندگان و بعد از اسارت مبنی بر تشکیل جبهه دیگر در قلب دشمن اشاره می‌کند.

وی کتاب «ملازم اول؛ غواص» را از تولیدات مشترک حوزه هنری و مرکز حفظ آثار سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد و گفت: این کتاب دارای ۲۶ فصل، ۸۳۸ صفحه است و همزمان با سالگرد عملیات کربلای ۴ از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.

صیفی‌­کار این کتاب را روایتگر عملیات کربلای ۴ و درخشش رزمندگان استان همدان در این عملیات دانست و تصریح کرد: بخش عمده این کتاب شامل دوران کودکی، سربازی، انقلاب، گشت‌های شناسایی اطلاعات و عملیات و روایت‌های مختلف گردان غواصی در سال‌های دفاع مقدس است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *