رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ۶ درصدی معاینه فنی خودرو‌ها در سال جاری

12:15 - 16 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۳۱۲
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران از افزایش ۶ درصدی معاینه فنی خودرو‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری رانندگان بیش از۷۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

افزایش ۶ درصدی معاینه فنی خودرو‌ها در سال جاری - فارس نوشت: حسین مقدم درخصوص معاینه فنی خودرو‌ها در پایتخت عنوان کرد:از ابتدای سال جاری رانندگان ۷۹۵ هزار و ۶۲۲ خودرو تا نیمه نخست شهریور جهت انجام معاینه فنی به مراکز مختلف معاینه فنی در تهران مراجعه کرده‌اند؛ که این آمار نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران افزود: همچنین دلیل افزایش ۶ درصدی معاینه فنی خودرو‌ها در سال جاری به دلیل افزوده شدن ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو به جمع خودرو‌های تهران بود که تقریبا هر ساله چنین روندی ادامه دارد.

وی درباره مردودی ۴۰ درصد خودرو‌ها در تست آلایندگی و ایمنی خاطرنشان کرد:۴۰ درصد از خودرو‌هایی که معاینه فنی آن‌ها انجام گرفته در تست‌های مربوط به آلایندگی و ایمنی مردود شده‌اند، ولی در نهایت پس از رفع ایراد‌ها ۹۴ درصد آن‌ها موفق به دریافت گواهی معاینه فنی شده‌اند. همچنین از آمار قبولی‌ها ۳۰ درصد معاینه فنی برتر و ۷۰ درصد معاینه فنی معمولی دریافت کرده‌اند.

بنابر این به طور کلی ۵۷۰ هزار و ۳۷۰ خودرو به صورت یونیک در پایتخت معاینه فنی آن‌ها انجام گرفته است که این اختلاف آمار با میزان مراجعات کل به این دلیل بوده که برخی از رانندگان برای بار چندم مراجعه کرده و پس از رفع نواقص خودرویشان موفق به دریافت معاینه فنی شده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *