رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رمز موفقیت و انتقال طارمی به پورتو چه بود؟ + عکس و فیلم

0:45 - 16 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۲۷۹۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مهدی طارمی موفق شد یکی از بزرگترین انتقال‌های تاریخ فوتبال ایران را به نام خود ثبت کند و به باشگاه پورتو پرتغال ملحق شود.

- چند روز پیش مهدی طارمی، مهاجم ایرانی فصل پیش تیم فوتبال ریوآوه پرتغال با عقد قراردادی چهار ساله و ۶ میلیون یورویی به طور رسمی به باشگاه پورتو پیوست و اولین ایرانی تاریخ این باشگاه لقب گرفت. به همین بهانه قصد داریم دلایل انتقال طارمی به این تیم بزرگ اروپایی را بررسی کنیم.

دوری از حواشی، رمز موفقیت طارمی
مهدی طارمی از زمان حضورش در پرسپولیس مدام درگیر حواشی بعضا بی‌اهمیتی می‌شد که باعث از دست رفتن تمرکز او شده بود. حواشی طارمی حتی در دوران حضور او در الغرافه قطر هم ادامه داشت، اما رفته رفته این بازیکن تصمیم گرفت خود را از حواشی جدا کند.

بعد از انتقال طارمی به ریوآوه پرتغال، به کلی حواشی اطراف طارمی از بین رفت و تنها خبری که هر چند روز یکبار از او به گوش می‌رسد فقط گلزنی‌ها یا تاثیرگذاری‌اش در بازی‌های ریوآوه بود. درخشش یک ساله طارمی در ریوآوه در نهایت باعث شد او به یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین تیم‌های اروپایی به اسم پورتو برود تا پاداش دوری از حواشی خود را بگیرد.

زندگی حرفه‌ای
طارمی اگرچه تلاش زیادی کرد تا خود را از حواشی دور نگه دارد، اما به نظر می‌رسد او زندگی حرفه‌ای را هم برای خود در نظر گرفته است. نظم حاکم در فوتبال اروپا و بازیکنان شاغل در این قاره، گویا روی طارمی هم تاثیر مستقیم داشته و مهاجم تیم ملی ایران توانسته با در پیش گرفتن روش درست و منظم از زندگی یک ورزشکار حرفه‌ای، باقدرت بیشتری در مسیر موفقیت حرکت کند. موردی که در بین بازیکنان ایرانی در چند سال اخیر بسیار کمرنگ شده و فقط تعداد کمی از آنها زندگی سالم و حرفه‌ای دارند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2740685_828.mp4']

افتخارات باشگاه پورتو
پورتو با ۱۲۷ سال قدمت، یکی از باشگاه‌های قدیمی و ریشه‌دار فوتبال اروپاست که در پرتغال هواداران زیادی دارد. پورتو با ۷۶ قهرمانی (۲۸ تا لیگ، ۱۶ تا جام حذفی و ۲۱ سوپرجام)، دومین تیم پرافتخار در فوتبال پرتغال است اما از نظر جام‌های اروپایی با ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی لیگ اروپا، یک قهرمانی سوپرجام اروپا و دو قهرمانی جام بین‌قاره‌ای، پرافتخارترین تیم این کشور است. اژد‌های فوتبال پرتغال سال ۲۰۰۴ با ژوزه مورینیو قهرمان اروپا شد و این تیم از زمان تاسیس خود به دسته پایین‌تر فوتبال پرتغال سقوط نکرده است.

مسیر مهمی که طارمی در پیش دارد
بدون شک صرفا انتقال به تیم بزرگی مثل پورتو برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. طارمی برای درخشش در پورتو نیاز به برنامه‌های منظم‌تر و تلاش بیشتری در تمرینات و مسابقات دارد تا بتواند مثل زمان حضورش در ریوآوه جایگاه مستحکمی در ترکیب اصلی برای خود دست و پا کند. قطعا درخشش طارمی در پورتو می‌تواند زمینه‌ساز حضور این مهاجم ایرانی در تیم‌های بزرگ‌تر هم باشد چراکه هر ساله باشگاه‌های بزرگی از سراسر اروپا روی بازیکنان تیم‌هایی چون پورتو تمرکز می‌کنند تا بتوانند ستاره‌های آنها را به خدمت بگیرند.

رمز موفقیت و انتقال طارمی به پورتو چه بود؟ + عکس و فیلم

به گزارش میزان، حضور طارمی در تیم بزرگی چون پورتو و درخشش او در این تیم، می‌تواند زمینه‌ساز حضور دیگر بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا و انتقال آنها به تیم‌های بزرگ این قاره باشد و شاید پس از سال‌ها بتوانیم دوباره شاهد درخشش لژیونر‌های ایرانی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی جهان باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *