رشد ۲۸ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها توسط سازمان ثبت استان فارس

8:19 - 14 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۲۶۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به وصول بالغ بر ۱ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک‌ها توسط ادارات اجرای ثبت این استان در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری از رشد ۲۸ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد ۲۸ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها توسط سازمان ثبت این استان فارس

سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وصول بالغ بر ۱ هزار و ۷۳۲ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال از مطالبات معوقه بانک‌ها توسط ادارات اجرای ثبت این استان در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری گفت: در این زمینه شاهد رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی ضمن اشاره به تشکیل بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ پرونده اجرایی در ادارات ثبتی تابعه فارس طی مدت فوق الذکر سیاست این اداره کل را رسیدگی دقیق و سریع و مختومه کردن این پرونده‌ها در حداقل زمان ممکن عنوان داشت و افزود: در مدت سپری شده از سال جاری بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ پرونده اجرایی در ادارات اجرای ثبت این استان مختومه شده است.

هاشمی خاطر نشان ساخت: نقش حائز اهمیت ادارات اجرا در دفاع از حقوق اشخاص، کاهش حجم پرونده‌های قضایی، وصول مطالبات بانک‌ها و رونق کسب و کار در سال جهش تولید توجه هر چه بیشتر به این مبحث را ضروری می‌سازد و خوشبختانه تمرکز و برنامه ریزی‌های سازمانی حول این محور نتایج ثمر بخشی در سرعت بخشی به امور مراجعین را سبب شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: همگام با دیگر تحولات و به منظور تسریع در روند صدور اجراییه و مدیریت صحیح ابلاغ‌های اجرایی، از سامانه "ثنا" جهت ابلاغ اخطاریه ها، اجراییه‌ها و سایر موارد بهره گرفته شده که این امر جلوگیری از اطاله رسیدگی، سرعت بخشی به فرایند ابلاغ اجراییه توسط دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و قرار گرفتن این امور بر بستر الکترونیک را در پی داشته است.

سید مهدی هاشمی افزود: تلاش داریم ضمن بهره گیری مطلوب از برنامه‌های مستمر آموزشی در این بخش زمینه ارتقای دانش شغلی کارکنان شاغل در این ادارات را فراهم سازیم.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *