نماینده چین: به‌کارگیری مکانیسم ماشه توسط آمریکا مبنای قانونی ندارد

22:24 - 11 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۲۱۳۶
مدیرکل کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین پس از به پایان رسیدن نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد که تلاش آمریکا درخصوص به‌کارگیری مکانیسم ماشه مبنای قانونی ندارد.

–فو کونگ روز سه‌شنبه پس از پایان پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین ضمن اعلام این که تلاش ایالات متحده آمریکا درخصوص به‌کارگیری مکانیسم ماشه مبنای قانونی ندارد گفت که تمام اعضای شرکت کننده در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در این زمینه نظر مشترکی داشتند و چین هم معتقد است که آمریکا از این ابزار برای نابودی برجام استفاده می‌کند.

مدیرکل کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین همچنین مدعی شد که سایر طرف‌های برجام تمایلی ندارند که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ماه پیروز شود. هرچند آمریکا یک ابر قدرت محسوب می‌شود، اما تنها یک کشور است و سایر کشور‌های جهان در مسیر حفظ برجام حرکت می‌کنند.

گفتنی است شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹) به ریاست مشترک عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار شد تا گامی دیگر در راستای حفظ برجام برداشته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *