شهدای اقتدار فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تجلیل شدند

14:35 - 16 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۱۹۰
خبرگزارى ميزان: شهدای افتدار فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایشی به مناسبت روز جهانی «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» تجلیل شدند.
به گزارش خبرگزارى ميزان، به مناسبت روز جهانی «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» همایشی با عنوان «محاکمه مردمی تروریسم جهانی» شب گذشته 14 مرداد در مجتمع امام علی (ع) معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری 22 تهران برگزار شد و طی آن از شهدای اقتدار فرهنگی، شهید حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی پیشین ایران در لبنان و شهید محمد علی رحیمی، وابسته فرهنگی پیشین ایران در لاهور و صادق گنجی وابسته پیشین فرهنگی ایران در مولتان پاکستان ، تجلیل به عمل آمد.
 
تجلیل از این شهدا با اهدای تابلوفرش‌های مزین به آیات قرآنی، تندیس و لوح یابود همایش به خانواده‌های شهیدان انصاری، رحیمی و گنجی، انجام شد.
 
این مراسم با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، عباس هدایتی، مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در امور ایثارگران و فرمانده مرکز بسیج، حجت‌الاسلام میرشاه‌ولد، مدیر امور مساجد غرب تهران، کریم نجفی برزگر، رایزن فرهنگی پیشین ایران در هند، فاطمه آلیا، رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، شریفی، مدیرکل حقوق بشر وزارت امور خارجه، عشرت شایق، نماینده پیشین مردم تهران در مجلس و فعال فرهنگی، محمود بنفشه‌خواه، حسام نواب‌صفوی، ایرج نوذری و امیر نوری، بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون و جمعی از فعالان عرصه حقوق بشر برگزار شد که همگی توسط برگزارکنندگان این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
در این مراسم همچنین برخی از فعالان حقوق بشر از جمله محسن صادقی و پریچهر شاهسوندبغدادی، داراندگان کرسی مشورتی در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، رؤسا و برخی اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد حقوق بشری، کارگردانان مستندساز در خصوص حقوق بشر، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و مسئولان رسانه‌ای فعال در امر مبارزه با تروریسم جهانی و پژوهش‌گران و نویسندگان حوزه حقوق بشر و مبارز علیه تروریسم جهانی، تجلیل به عمل آمد.
 
رونمایی از تندیس همایش «محاکمه مردمی تروریسم جهانی» و همچنین اجرای تئاتر سه پرده‌ای در معرفی چگونگی تولد داعش، جنایان این گروه تروریستی و محاکمه مردمی سران استکبار و ترورسیم جهانی توسط گروه «خلسه» از شهر ورامین به کارگردانی علی عمرانی، از برنامه‌های جنبی این همایش مردمی بود.
 
فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در سخنان خود از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دلیل فعالیت‌های گسترده فرهنگی قدردانی کرد.
 
این همایش به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و شهرداری تهران برگزار شد.
 
انتهای‌پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *