مبارزه با فساد با محوریت دانه درشت‌ها در اولویت کار دستگاه قضاست

11:02 - 10 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۱۵۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد احیاء آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب اسلامی را از مهمترین اهداف دستگاه قضا دانست و افزود: در این راستا مبارزه با فساد با محوریت دانه درشت‌ها در اولویت کار دستگاه قضاست.

مبارزه با فساد با محوریت دانه درشت‌ها در اولویت کار دستگاه قضاست - غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای کمیته رسیدگی به امور مساجد استان با بیان اینکه روحانیون حافظان بی نظیر و پاسداران بی بدیل اسلام ناب محمدی و حامی انقلاب اسلامی بوده و هستند تصریح کرد: روحانیت و مرجعیت شیعه که برخواسته از حوزه‌های علمیه هستند محور و مرکز امید و پناهگاه مردم در زمینه‌های مختلف دین و معنویت، اخلاقی و سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ بوده اند.

وی حضور در خط مقدم بصیرت افزایی، استکبار ستیزی و پیشگیری و مبارزه با فساد و برخوداری از جایگاه والای اجتماعی در بین مردم را از ویژگی‌های شاخص جامعه روحانیت دانست و افزود: به همین دلیل دشمنان به دنبال تخریب چهره روحانیت اثرگذار شیعه هستند.

دهشیری ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته رسیدگی به امور مساجد استان افزود: رسالت کمیته مساجد باید رسیدگی به تمام امور و شوون مربوط به مساجد باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت این کمیته زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان، اتمام حجتی برای همه فعالین در حوزه مساجد است.

وی تصریح کرد: این کمیته باید با برگزاری جلسات متعدد و با بهره گیری از نظرات کارشناسان و فعالین این حوزه نقش راهبردی و تعیین سیاستگذاری را در حوزه‌های مختلف مرتبط با مساجد ایفا نماید.

دهشیری اظهار داشت: نیاز است که پرونده کامل شناختی از هر روحانی و همچنین ویژگی‌های خاص هر محل در سازمان تبلیغات ایجاد و با توجه به شناخت ایجاد شده برای محلات، امام جماعت متناسب با شرایط و وضعیت مناطق انتخاب شود.

وی افزود: به روز بودن ائمه جماعات در حوزه‌های مختلف، تغذیه علمی و فرهنگی، توجه ویژه به حفظ شأن طلبگی و جایگاه روحانیت در بین مردم، نظارت و رصد و ارزیابی فعالیت‌های روحانیون، آموزش مهارت‌های ارتباطی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در این کمیته مورد توجه قرار گرفته و سیاستگذاری و برای آن برنامه عملیاتی طراحی شود.

دهشیری بر لزوم توجه ائمه جماعات به بحث پاسخگویی به شبهات تاکید کرد و گفت: ائمه جماعات باید در حوزه پاسخگویی به شبهات اهتمام جدی داشته باشند و با استدلال عقلی منطبق بر آموزه‌های دینی پاسخگوی شبهات نوجوانان و جوانان در مساجد محلات باشند.

وی در تبیین اقدامات صورت گرفته در مجموعه دستگاه قضا استان گفت: استفاده از ظرفیت جوانان در پست‌های مدیریتی مجموعه دادگستری استان با این شعار که نوکری مردم ولایتمدار افتخار برای مجموعه دستگاه قضا است صورت گرفته است.

وی احیاء آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب اسلامی را از مهمترین اهداف دستگاه قضا دانست و افزود: در این راستا مبارزه با فساد با محوریت دانه درشت‌ها در اولویت کار دستگاه قضاست.

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: مجموعه قضا استان جهت رسیدگی به کار مردم پشت میز نشینی را رها کرده و وارد میدان عمل شده که ورود به حوزه برخورد با دلالان و سودجویان حوزه زمین و مسکن نمونه‌ای از آن است.

وی در پایان ضمن تقدیر از رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان و هیئات استان به پاس برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم افزود: هیئات استان در این ایام شور حسینی را در کنار شعور حسینی به نمایش گذاشتند و نقشه دشمن را در دو قطبی سازی جامعه با القاء تقابل بین دین و علم و سلامت و معنویت خنثی نمودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *