اتوبوسی برای مقابله با کرونا

0:50 - 08 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۱۰۹۳
وسیله حمل و نقل عمومی با کمترین برخورد و تماس مسافران با هم برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا نیاز این روزهای دنیا است، نیازی که توسط یک گروه بین المللی طراحی شده.
- خبرگزاری دانشجو نوشت: «فیوچرباس»، اتوبوسی است که هدف از طراحی آن کمترین تماس مسافران با یکدیگر و با وسایل و فضای داخل آن است. صندلی‌های این اتوبوس از پارچه‌های ضدمیکروبی ساخته شده‌اند و دسته‌های آن خودشان را ضدعفونی می‌کنند تا مسافران با ایمنی هر چه تمام‌تر به مقصد برسند.
فیوچرباس که توسط یک تیم بین‌المللی از جمله رایان تئو از دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا طراحی شده، از در‌های ورودی و خروجی بزرگ و کشویی ساخته شده که به مسافران امکان می‌دهد آزادانه و بدون تماس با داخل و خارج اتوبوس و با مسافران دیگر سوار یا پیاده شوند.
این تیم حریم خصوصی بیشتری برای مسافران جهت نشستن در داخل اتوبوس قائل شده و برای روکش صندلی‌ها از پارچه‌ای مقرون به‌صرفه استفاده کرده که درون آن مس تزریق شده و موجب کاهش عوامل بیماری‌زا می‌شود. دسته‌هایی که در این اتوبوس به کار رفته‌اند، لوله‌هایی از جنس فولاد زنگ نزن است که با یک بسته‌بندی پلاستیکی یکبار مصرف پوشیده شده‌اند. هر بار که اتوبوس متوقف می‌شود، این دسته‌ها به طور آهسته ۳۶۰ درجه می‌چرخند و با کمک یک نوار ۲۵۴ نانومتری نور ماورای بنفش که در پشت آن‌ها قرار دارد، کل سطح‌شان استریل می‌شود.
 
اتوبوسی برای مقابله با کرونا
 
اتوبوسی برای مقابله با کرونا

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *