مساجد با شناسایی و زدودن آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به مبادی قضایی و اجرایی کمک می‌کنند

11:30 - 06 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۷۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد گفت: تعالی دین، اعتلای اندیشه، ارتقاء معنویت و پرورش اخلاق راهبرد مسجد است که با تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری سامان یافته و جهت یافته است.

///// - غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری استان یزد در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و جمعی از فعالین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: مساجد از دیر باز محل تصمیم سازی و تصمیم‌گیری بسیاری از امور مهم در جامعه بودند و این جریان از صدر اسلام وجود داشت و اکنون نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری باید با شناسایی نیرو‌های خلاق و مستعد و تربیت آنان، به مأمنی برای پرورش نسل آینده ساز کشور تبدیل گردد.

این مقام قضایی به ارتباط کانون‌ها با جوانان و نوجوانان محله و مسجد اشاره کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ دینی و توسعه اخلاق اجتماعی مقوله‌ای است که کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند در آن نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه مدیران کانون‌ها در کنار ائمه جماعات می‌توانند به عنوان دوبال نقش موثری در فرهنگ سازی در یک محله ایفا کنند، اظهار داشت: مساجد در واقع کارخانه انسان سازی هستند و توجه به جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های مساجد ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، به اثر گذاری فعالیت‌های مخلصانه و هدفمند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: اگر مساجد و کانون‌ها به خوبی به رسالت خود عمل کنند قطعا ورودی پرونده‌ها در دستگاه قضا کاهش خواهد داشت.

وی آسیب شناسی برای آسیب زدایی را یک اصل مهم برشمرد و افزود: مساجد، محور تحرک محلات هستند و می‌توانند تمام آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی محله را شناسایی نمایند و سپس با همکاری سایر مبادی قضایی، اجرایی، فرهنگی و امنیتی نسبت به آسیب زدایی از محله خود اقدام نمایند.

دهشیری بر اتخاذ رویکر خلاقانه و جلوگیری از تکرار و استفاده از ظرفیت هنر تأکید کرد و ابراز داشت: استفاده از علم روز، تکنولوژی‌های نوین و فضای مجازی راهکار‌هایی است که می‌تواند بر اثر گذاری یک اقدام یا برنامه بیافزاید.

وی تصریح کرد: تشکیل یک کانون در محلات با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و فعالان فرهنگی مسجد و محله می‌تواند در تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی مؤثر باشد و از شکل گیری بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در محلات پیشگیری نماید.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه تعدادی از مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری فعال در مرکز استان به بیان دغدغه و مسائل حوزه فعالیت خود پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *