کرونا در زندان‎های رژیم صهیونیستی؛ ۱۲ اسیر فلسطینی به جمع مبتلایان پیوستند

13:21 - 05 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۵۴۹
جدیدترین گزارش‌ها از ابتلای ۱۲ اسیر فلسطینی به بیماری کرونا در یک زندان رژیم صهیونیستی حکایت دارند.
ابتلای ۱۲ زندانی فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی به کرونا ۱۲ اسیر فلسطینی در زندان «عوفر» رژیم صهیونیستی به بیماری «کرونا» مبتلا شدند.
 
به گزارش «میدل ایست مانیتور»، «قدری ابوبکر»، رییس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین، اعلام کرد که ۱۲ اسیر فلسطینی در زندان «عوفر» رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شدند.
 
وی روز چهارشنبه، ۵ شهریور، اظهار داشت «طبق اطلاعات به دست آمده، ۱۲ اسیر فلسطینی در بخش ۲۱ زندان عوفر کرونا گرفتند و به دنبال آن این بخش بسته شده است.»

۱۶۰ اسیر فلسطینی در بخش ۲۱ زندان «عوفر» محبوس هستند که در پی ابتلای این ۱۲ نفر، تمامی این اسرا قرنطینه شده‌اند.
 
این مسئول فلسطینی همچنین نسبت به افزایش شمار اسرای مبتلا به کرونا به خاطر سیاست اهمال پزشکی و بی‌توجهی سازمان زندان‌های صهیونیستی به وضعیت اسرا به شدت ابراز نگرانی کرد.
 
این خبر در حالی اعلام می‌شود که آخر هفته گذشته خبر‌هایی مبنی بر اعتصاب غذای سه زندانی فلسطینی در زندان «عوفر»، منتشر شد.
کمیسیون امور زندانیان فلسطینی اعلام کرده بود که این اعتصاب‌ها در اعتراض به قانون بازداشت اداری که به مقام‌های صهیونیست اجازه می‌دهد تا فلسطینیان را به مدت طولانی و بدون اتهام بازداشت و زندانی کنند، صورت گرفت.
 
هزاران زندانی فلسطینی اعم از زنان و کودکان به صورت نامحدود و تحت شرایط وحشتناک در بازداشتگاه‌های اراضی اشغالی بدون هیچ اتهامی نگهداری می‌شوند.
 
آنها حتی امکان درخواست تجدیدنظر یا آگاهی از اتهام وارده را ندارند.
 
گزارش یک گروه حقوق بشری در ماه گذشته نشان داد که رژیم صهیونیستی حکم بازداشت اداری ۹۸ را صادر کرده است.
 
براساس این گزارش، شمار زندانیان فلسطینی تا ماه جولای سال جاری به رقم ۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسید که ۴۱ نفر آنها زن و ۱۶۰ نفر کودک بودند.
 
گروه‌های مدافع حقوق بشر در ماه‌های اخیر و در پی شیوع کرونا از رژیم صهیونیستی خواستند تا همه زندانیان بیمار و زنان و کودکان را آزاد کند.
 
این گروه‌ها از صلیب سرخ جهانی نیز خواستند تا تعداد کارکنان خود را به منظور ارائه کمک‌های فوری به خانواده‌های زندانیان در مناطق اشغالی افزایش دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *