افزایش خدمات پزشکی در طرح تحول سلامت

20:07 - 15 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۰۴۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش خدمات پزشکی در طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: 252 کلینیک تخصصی در دانشگاه‌ها برای توسعه خدمات سرپایی درمان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ، محمد حاجی آقاجانی از افزایش خدمات پزشکی در طرح تحول سلامت اظهار کرد: این طرح پارسال در 3 مرحله اجرا شد و امسال با هدف کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران به بیمارستان‌های دولتی ، حفاظت در مقابل هزینه‌های درمان و دادن خدمات و خرید دارو ها و لوازم در داخل بیمارستان ادامه می‌یابد.

وی همچنین ادامه همکاری با بیمه‌ها و توجه ویژه به اورژانس‌ها و مراقبت‌های حاد در اورژانس را از اولویت‌های امسال طرح تحول سلامت بیان کرد و افزود:  در سال جاری  110 بیمارستان اصلی توسعه اورژانس خواهند داشت و 2400 تخت ICU در بخش‌های ویژه کشور  اضافه می‌شود

آقاجانی با اشاره به حمایت دولت از زایمان طبیعی، از بازسازی و توسعه 366 بلوک زایمانی در کشور خبر داد و افزود:252 کلینیک تخصصی در دانشگاه‌ها برای توسعه خدمات سرپایی درمان ایجاد می‌شود.

آقاجانی در ادامه افزود: بخش درمان سرپایی سرطان در 110 بیمارستان کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به کمبود پرستار در بیمارستان‌های کشور سرانه فعلی را یک نفر به ازای هر تخت در همه شیفت‌ها اعلام کرد و افزود: برای بهبود خدمات درمانی این تعداد باید دو برابر شود و برای بهبود شاخص‌های درمان باید حداقل 20 تا 30 درصد نیروی پرستار افزایش یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *