نخستین جلسه مشترک وزارت کشور و وزارت علوم با استانداری‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

21:18 - 04 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۳۵۵
اولین جلسه مشترک وزارت کشور و وزارت علوم، با استانداری‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف ایجاد شبکه‌های فراگیرعلمی و نخبگانی در حوزه سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی و ... برگزار شد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ اولین جلسه مشترک وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با استانداری‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور روز سه شنبه ۴ شهریور ۹۹ و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

در این جلسه جلال درخشه رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش و رییس شورای پژوهش وزارت کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم؛ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) و یاران باوفایش و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت ضمن تشکر از میزبانی وزارت علوم در برگزاری این جلسه، توسعه همکاری‌های تخصصی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی با استانداری‌های سراسر کشور را ضروری دانسته و ارائه روش‌ها و الگو‌های پیشنهادی همکاری دانشگاه‌ها در توسعه و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی استان‌های کشور را خواستار شدند. ایشان در ادامه ایجاد شبکه‌های فراگیرعلمی و نخبگانی در حوزه سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی، تعامل و ارتباط فعالیت‌های پژوهشی با نیاز‌ها و اولویت‌های کشور، آسیب شناسی مسایل اجتماعی و اقتصادی کشور، حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی تقاضا محور، برگزاری دوره‌های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران و هم گام سازی آن‌ها با معین‌های پژوهشی را از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های مورد نظر برشمردند.

در ادامه سیف مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم نیز نقطه نظرات خود را در خصوص گسترش همکاری‌های دانشگاه‌ها و استانداری‌ها در راستای توسعه و بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور شدند.

سپس معاونین توسعه مدیریت و منابع برخی از استانداری‌ها نقطه نظرات خود را اعلام نموده و در پایان به دلیل گستردگی موضوع مقرر گردید اینگونه جلسات ادامه داشته باشد. در این جلسه مهندس براتی معاون برنامه ریزی و توسعه و دلفروز معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی و آموزش نیز حضور داشته و تعامل لازم با وزارت علوم و استانداری‌ها را برای تحقق دستور جلسه به عمل خواهند آورد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *