عضویت ۱۵۰ هزار دیدبان پیشگیری در سامانه جامع ارتباط مردمی

13:29 - 04 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۲۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل مشارکت های مدنی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه گفت: هم اکنون ۱۵۰ هزار دیدبان پیشگیری عضو سامانه جامع ارتباط مردمی هستند و گزارش‌های دریافتی را پس از بررسی و تایید، به صورت برخط برای مراجع مسئول از جمله دادستان‌های کل کشور ارسال می‌کنند.

عضویت ۱۵۰ هزار دیدبان پیشگیری در سامانه جامع ارتباط مردمی - «احمد هنری شعبانی» در ارتباط تلفنی با برنامه خط‌خوردگی رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: هویت سوت‌زنان و کسانی که نسبت به معرفی مفاسد اقتصادی و اداری با قوه قضاییه همکاری می‌کنند ناشناس باقی می‌ماند و از آنان حمایت می‌شود.

مدیرکل مشارکت های مدنی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه افزود: از زمانی که آیت الله رییسی به سمت ریاست قوه قضاییه منصوب شدند یکی از برنامه‌های اصلی ایشان مبارزه با فساد بود و سامانه جامع ارتباط مردمی یا سجام نیز به همین منظور در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه راه اندازی شده است.  

وی گفت: این سامانه قابلیت بهره برداری از کلیه ظرفیت‌های مردمی را داراست و پیش بینی شده در چهار سطح گزارش‌های مردمی یا همان سوت زنان را به صورت گمنام دریافت و پیگیری کند.

مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه اظهار کرد: در این سامانه افراد می‌توانند به صورت گروهی یا همان هسته‌ای و یا به صورت انفرادی عضو شوند و پس از اعلام گزارش کد دریافت کنند وتمامی مراحل رسیدگی به گزارش واصله را مشاهده کنند.

هنری افزود: ریاست قوه قضاییه و همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرده اند که از این افراد حمایت‌های قانونی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: معاونان پیشگیری از وقوع جرم سراسر کشور به این گزارش‌ها دسترسی دارند و پس از صحت سنجی گزارش‌های دریافتی آن‌ها را برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح و دادستان‌ها ارسال می‌کنند.

هنری با اعلام اینکه اطلاعات گزارش دهندگان محرمانه است گفت: حتی همکاران مجموعه داخلی قوه قضاییه به اطلاعات شخص گزارش دهنده دسترسی ندارند.

وی گفت: هم اکنون ۱۵۰ هزار دیدبان پیشگیری عضو سامانه جامع ارتباط مردمی هستند و گزارش‌های دریافتی را پس از بررسی و تایید و بصورت برخط برای مراجع مسوول از جمله دادستان‌های کل کشور ارسال می‌کنند.  


برچسب ها: سجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *