رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنبش فتح: بی توجهی اتحادیه عرب به خواسته فلسطینیان، تاسف آور است

22:44 - 02 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۶۹۴
یک مقام جنبش فتح، بی توجهی اتحادیه عرب نسبت به برگزاری نشستی فوق‌العاده پس از درخواست رهبران فلسطینی را شرم‌آور دانست.

ماجد الفتیانی، در گفت‌و‌گویی  ضمن انتقاد شدید از موضع اتحادیه عرب در قبال سازش دولت امارات با رژیم صهیونیستی گفت که رهبران فلسطینی از همان لحظات ابتدایی، نسبت به بی توجهی و مماشات اتحادیه عرب برای طرح خواسته فلسطینیان در این اتحادیه متأسف و متعجب بودند.

منشی شورای انقلابی جنبش فتح فلسطین درباره بی توجه بودن اتحادیه عرب به درخواست سازمان آزادیبخش فلسطین برای برگزاری نشست فوق‌العاده، گفت: این یک مسئله مایه خجالت است. ما مسائل را به صراحت به مردم فلسطین و ملت‌های عرب اطلاع خواهیم داد، چرا که مسئله فلسطین، مسئله امت عربی است.

این مقام ارشد جنبش فتح، همچنین در ادامه بر این که کشور‌های عربی هیچ زمانی به سمت عادی‌سازی کامل روابط با اشغالگران قدس نخواهند رفت، مگر اینکه تمامی شروط اعلام شده در «ابتکار صلح عربی» (۲۰۰۲) از سوی اسرائیل اجرا شود، تاکید کرد.

گفتنی است که تشکیلات خودگردان فلسطین هفته پیش و پس از توافق عادی سازی میان امارات و رژیم صهیونیستی زیر نظر آمریکا از اتحادیه عرب خواست تا نشست اضطراری را برای بررسی این موضوع برگزار کند اما اتحادیه عرب اعلام کرد که درخواست فلسطین برای برگزاری نشست اضطراری را رد کرده است. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *