کارشناس مسائل بین‌الملل: رژیم آمریکا مشروعیتی برای فعال کردن مکانیسم ماشه ندارد

22:01 - 02 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۵۹۰
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رژیم آمریکا مشروعیتی برای فعال کردن مکانیسم ماشه ندارد، گفت: آمریکا بعد از خروج از برجام عملا فاقد این حق است.
کارشناس مسائل بین‌الملل: رژیم آمریکا مشروعیتی برای فعال کردن مکانیسم ماشه نداردمحسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به اینکه آیا رژیم آمریکا قادر است از مکانیسم ماشه استفاده کند؟ بیان کرد: مکانیسم ماشه راهکاری است که در جریان مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشور‌های ۵ + ۱ ایجاد شد، مبنی بر اینکه هر یک از کشور‌های عضو برجام می‌توانند در صورتی که دیگری به تهعدات خود پایبند نباشد این مکانیزم را فعال کنند و به اهداف خود برسند.
 
سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان گفت: آمریکا تا زمانی که عضو برجام بود این حق را داشت که از مکانیسم ماشه یا هر موضوع دیگری که مرتبط با برجام است علیه ملت ایران استفاده کند استفاده کند، اما بعد از خروج از برجام عملا فاقد این اختیار است. 
 
وی ادامه داد: علاوه بر آن رژیم آمریکا بعد از خروج از برجام تحریم‌های شدید را علیه کشورمان اعمال کرد که خلاف برجام بود به عبارتی هم از برجام خارج شد و هم تحریم‌ها را تشدید کرد.
 
پاک آیین تاکید کرد: رژیم آمریکا در حال حاضر مشروعیتی برای فعال کردن مکانیسم ماشه ندارد. از سویی کشور‌های جهان به ویژه اعضای ۱+۴ فعلی با این موضوع مخالف هستند و با صدور بیانیه آن را اعلام کرده‌اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *